Ulvlek: Agents of S.H.I.E.L.D.

Alltså det är mindre än en halvtimme kvar till DL och jag håller med @cirkus att @Poisonous "udda" inlägg tagit upp lite för mycket av diskussionen ikväll och hon kan bli ett lätt offer. Samtidigt finns det inte så mycket att gå på.
Ska jag vara öppen i mina funderingar så hoppas jag att majoriteten har fel i att det var fyra ulvar för då riskerar leken ta slut i morgon bitti om vi inte får ut en ulv nu.

Det jag mest reagerar på när det gäller @Poisonous är inte de konstiga uttalandena i sig, utan nog mer att hon inte ändrar röst eller tar in de invändningar vi har. Jag tror att om man är god så vill man göra "rätt" genom att ta till sig det andra skriver och därigenom ändra sig när man utgått från helt fel förutsättningar (dvs Cirkus1 vs Cirkus2). Utifrån den info som kan ha kommit fram i leken (bland annat i det dolda) så förstår jag inte heller hennes kryptiska inlägg "att hon inte kan förklara mer än hon gör"

Äh jag tänker rösta nu.

jag tycker ändå det hedrar Hedinn och Paddi att de varit inne och diskuterat en massa - jag håller inte med i så mycket av vad de säger och de ÄR högt på min lista bägge två, men jag har en liten vag tanke om att åtminstone en av dom kanske inte är ulv utan har en annan roll. Mirtai däremot är defensiv, la första rösten på mig igår vilken jag lätt tror att en ulv kan ha gjort. Hon hade dessutom en rejält kass motivering - hon röstade på mig för att hon inte FÖRSTOD min motivering, hon bad mig inte utveckla utan bara använde det som teori. Ulvigt

cirkus röstar på Mirtai

Jag vågar inte vänta nu eftersom det mest laggar så jag tar en enkel utväg iom att tex @Hedinn (som jag ff tycker är skum! :)) ändå har någotsånär vettiga svar på de frågor jag lyckats ställa så därför:

LenaH röstar på Mirtai för att jag tycker hon gjorde det väldigt enkelt för sig igår när hon citerade Paddis teori:
Jag håller också med. Känns märkligt.
Och efter den utförliga teorin så röstar hon här:

Mirtai röstar på cirkus

För att jag inte riktigt förstår hennes teori runt Paddington

Det jag mest reagerar på när det gäller @Poisonous är inte de konstiga uttalandena i sig, utan nog mer att hon inte ändrar röst eller tar in de invändningar vi har. Jag tror att om man är god så vill man göra "rätt" genom att ta till sig det andra skriver och därigenom ändra sig när man utgått från helt fel förutsättningar (dvs Cirkus1 vs Cirkus2). Utifrån den info som kan ha kommit fram i leken (bland annat i det dolda) så förstår jag inte heller hennes kryptiska inlägg "att hon inte kan förklara mer än hon gör"
Eller så är hon förhäxad? :idea:

jag försöker få ihop mina tankar lite då det närmar sig dl

jag tänker så här
2 goda vet om varandra sedan start
någon kan ha fått en sia inatt av tvillingarna
spionen är död och kan tyvärr inte reda ordning i oss andra förvirrade hjärnor

röstningen igår har jag som qitis #1 lämnat lite tankar om( och jag har samma tankar nu med )
för de som inte orkar leta så kommer det här :
eller ja kanske inte dagens sista insats :angel:
en tanke som bubblar upp är ju ändå poisonous andra röst på bollen__ när cirkus redan hade två (som bevisad god) - det kan vara en ond som lägger upp en till god för möjlig lottning i det läget eller så är det en god som röstar på det mest misstänkta so far - eller så är det fårulven som vet att det inte betyder något om den lägger upp en lyamedlem till en synes lottning i det läget av leken? :cautious: rösten kom en minut innan dl så inte omöjligt i mina tankar iaf:idea:

så frågan är om den tanken jag hade igår som Q1 har bäring? Och i så fall är det bollen som är ond och/eller poisonious som är ond/fårulv?
Kan vara ute här på djupt vatten men så tänker jag just nu

Buke laggar för mig också, så för säkerhets skull lägger jag en röst nu, vågar inte spara den till sista minuten.

Jag, som många andra, ser problem med Poisonous röst och resonemang. Dock har cirkus en klar poäng med att Poisonous blir ett lätt byte, och med "alla" röster på Poi blir det vansinnigt svårt att utläsa något av röstningen vilket blir lite av en nackdel även om Poi är ond. Släpper henne inte, men sparar lite. :p

Både cirkus och LenaH har varit på mig en del, behöver absolut inte tyda på att är onda. Cirkus brukar kunna fastna lite på de som röstat på henne, inget konstigt alls. LenaH är mest skum för uttalandet att jag brukar vara mer skärpt än såhär, när jag spelat skitkasst senaste lekarna (:D), men inte heller det behöver tyda på ondska.

Det jag reagerar mest på ikväll är att karamelldrottningen kommer in och skriver små notiser som egentligen inte säger någonting. Ingen åsikt om nåt egentligen utan nämner en spelare som hon sen säger sig inte vilja rösta på, utan att ange en anledning. Känns mest som utfyllnad.

Hedinn röstar på Karamelldrottningen

Jag håller med. Fast menar du att bara som god så är man ändringsbenägen?

Jag tycker det är svårt ikväll.
Har läst igenom leken en gång till idag och reagerar ungefär på samtliga i leken på ett eller annat sätt :arghh:
Den jag reagerat mest på är Hedinn (som vanligt nästan :p) men hon är samtidigt den som kommit med idén där om fårulven och för mig blir det ju väldigt enkelt och jag vågar gå på den teorin.

Den andra personen jag reagerat mest på är poisonous. Tänker att hon kan vara ulv men också en person som inte spelat på länge och gjort nån tankevurpa (känner igen mig själv där nämligen).

Karamelldrottningen röstar på Niyama/q2

Har läst igenom leken en gång till idag och reagerar ungefär på samtliga i leken på ett eller annat sätt :arghh:
Den jag reagerat mest på är Hedinn (som vanligt nästan :p) men hon är samtidigt den som kommit med idén där om fårulven och för mig blir det ju väldigt enkelt och jag vågar gå på den teorin.

Den andra personen jag reagerat mest på är poisonous. Tänker att hon kan vara ulv men också en person som inte spelat på länge och gjort nån tankevurpa (känner igen mig själv där nämligen).

OK varför röstar du på mig? jag fattade inte?

Men varför röstar du på q2? Du har ju ingen motivering alls till det utan bara pratat om andra i ditt inlägg

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 451
Senast: Klara
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 418
Senast: Habina
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
40 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar