Och vad är det för fel att klä en kille i volanger. Jag tycker att du är hemsk som klär barnet efter kön...
TS menade knappast att starta genusdebatt! Ibland blir det ju bara för tramsigt i jakten på att vara PK
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad är det för fel att klä en kille i volanger. Jag tycker att du är hemsk som klär barnet efter kön...
Ibland blir det ju bara för tramsigt i jakten på att vara PK
Haha ok sorry! Missuppfattade "tonfallet", kunde kanske ha tittat lite närmare på smileysarnaJa det håller jag verkligen med om. Och om du inte förstod det, så var jag väääääldigt ironisk.
Haha ok sorry! Missuppfattade "tonfallet", kunde kanske ha tittat lite närmare på smileysarna
Tänk om det blir en pojke och du har köpt en rosa sparkdräkt! Det förstår väl alla att rosa bara är tillåtet på flickor och blått på pojkar. Färgpolisen kommer och burar in alla som gör fel.
För att inte raljera alltför mycket - det blir inte alltid rätt på UL.
Största risken är att killen blir gay tror jag. Killar som utsätts för rosa får oftast problem.
Hur ska man tolka det när en kille som passerat 30 plötsligt inhandlar en del rosa saker? Maken fick häromveckan hem sin nya slalomhjälm med matchande handskar:
Den där är ju cerise.
Så då borde det vara ok
Dom brukar stämma för det mesta så köp du vilken färg du vill.Jag skulle vilja veta hur säkert det är att med ultraljud könsbestämma fostret.
Det är min dotter som väntar sitt första barn, vårt första barnbarn
Hon var på ultraljud idag, v 20+5
och de sade att de tyckte det såg ut som en flicka. Vågar jag köpa rosa sparkdräkt ;-) Visst kan en pojk också ha den men..
Jupp. Står ju inget "rosa" där inte.Trots att färgen, om jag inte minns helt fel, heter Nail Polish?
Jupp. Står ju inget "rosa" där inte.
Varför inte volanger? (bara för att utmana tanken...)Tack för svaren!
Jo, jag känner min dotter och vet att rosa går.
Jag kanske inte menade riktigt så bildligt som det lät, menade snarare att vågar jag köpa flickkläder, dom behöver inte vara rosa
En kille skulle jag nog klä i rosa, men inte i volanger..
Men gud vad otrevlig! Jag tycker absolut mitt svar kan vara av intresse men tack för att du informerar om att det inte är önskvärt.
Frågan är väl varför du inte hade rosa på sonen när han var bäbis?Jag menade inte att låta otrevlig men det är precis som @Idas skriver. Överallt skrivs det om att man minsann inte behöver/ska klä sin bebistös i rosa bara för att hon är tjej och vise versa med pojke och blått.
Men om man nu älskar rosa då? Som jag? Har jag då varit en hemsk mamma som klädde min tös i små söta rosa kläder när hon var bebis?
Rosa råkar vara min favoritfärg!
Min son har rosa kläder han med. Men det hade han inte när han var bebis. Det började jag väl med när han var runt året.
Det finns dom som älskar rosa och jag köper det för att jag tycker det är fint.
Men stackars min valack som typ bara har rosa utrustning
Som sagt, ber om ursäkt om jag lät som en pissmyra
@Tassetass det där kan inte betyda annat än att du kommer bli lämnad och ersatt av en man inom överskådlig framtid. Möjligen även att du hittar maken på prinsessavdelningen nästa gång det ska handlas kläder till honom...
Jag skulle vilja veta hur säkert det är att med ultraljud könsbestämma fostret.
Det är min dotter som väntar sitt första barn, vårt första barnbarn
Hon var på ultraljud idag, v 20+5
och de sade att de tyckte det såg ut som en flicka. Vågar jag köpa rosa sparkdräkt ;-) Visst kan en pojk också ha den men..
Frågan är väl varför du inte hade rosa på sonen när han var bäbis?
Jag önskar att man kunde se kläder som just kläder, inte som flickkläder och pojkkläder. Precis som man kan se barn som barn.
Och fortfarande - är det fel att VILJA klä sin flicka i rosa?
Om man nu älskar rosa som jag gör?
Helt sjukt att folk verkar tycka det