Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Visst är det underbart att få se det lilla livet på UL.

(dock fick ju jag ock sambon inte se bebisen så mycket, BM hade bråttom)

Men det var ju först då som allt blev verkligt..

______________________________________
//Doris, BF 1/5-07
 
Sv: Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Ett Nupptest utförs genom att mäta en vätskespalt i nacken mellan v.12 och 14. Utförs genom vanligt ultraljud och är inte farligt eller smärtsamt.

Fakta om Nupp
 
Sv: Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Jag var rejält kissnöding när jag skulle göra Nupptestet, hade ju hört att det var lättare att se då. Han såg inte mycket pga av urinblåsan, så jag fick gå och kissa. När jag gjorde det vanliga ultraljudet så var jag nykissad och barnmorskan som utförde ul tyckte det var bra.
 
Sv: Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Fick kallelse till Ultraljud 23 januari:banana: På det pappret står det att man helst inte ska ha kissat på några timmar.
 
Sv: Ultraljud imorrn.. Har frågor!!

Ha Ha.. Ursäkta om jag stjäl tråden lite, men detta med nupp är för roligt. Nuppa är ett ord vi har använt i flera år, men då har det samma betydelse som "att idka samlag". Jag kan meddela att jag hajade till när jag fick höra talas om ett nupptest...:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
622
Senast: Ajda
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 017
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 602
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 736
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp