UL på ardenner, svårt?

Mli

Trådstartare
Distriktsveterinärerna här menar på att det är mycket svårt att använda UL på ardenner pga deras massa, men kan det verkligen stämma? Någon som har erfarenhet?
 
Är det UL för dräktighet frågan gäller?

Jag vet att en skicklig veterinär på stor klinik tyckte att vår welsh cob var svår att göra ul på senor och dylikt då de oftast har tjockt skinn och tjocka hårstrån så det är svårt att komma igenom. Kanske att det är svårt på ardenner också.
 
Är det UL för dräktighet frågan gäller?

Jag vet att en skicklig veterinär på stor klinik tyckte att vår welsh cob var svår att göra ul på senor och dylikt då de oftast har tjockt skinn och tjocka hårstrån så det är svårt att komma igenom. Kanske att det är svårt på ardenner också.
Fast det är inte svårt på ardenner.
 

Liknande trådar

Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 888
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Hundhälsa Jag hamnade för ett tag sedan i en diskussion med några uppfödare om det här med mentalitetsbeskrivningar av hundar. Uppfödarna var...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
10 893
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 893
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp