UL på ardenner, svårt?

Mli

Trådstartare
Distriktsveterinärerna här menar på att det är mycket svårt att använda UL på ardenner pga deras massa, men kan det verkligen stämma? Någon som har erfarenhet?

Är det UL för dräktighet frågan gäller?

Jag vet att en skicklig veterinär på stor klinik tyckte att vår welsh cob var svår att göra ul på senor och dylikt då de oftast har tjockt skinn och tjocka hårstrån så det är svårt att komma igenom. Kanske att det är svårt på ardenner också.

Är det UL för dräktighet frågan gäller?

Jag vet att en skicklig veterinär på stor klinik tyckte att vår welsh cob var svår att göra ul på senor och dylikt då de oftast har tjockt skinn och tjocka hårstrån så det är svårt att komma igenom. Kanske att det är svårt på ardenner också.
Fast det är inte svårt på ardenner.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
949
Senast: Tuvstarr
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
568
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj