Tygblöjefrågor ...

Sv: Tygblöjefrågor ...

Jag körde AIO blöjor, köpte begagnat så jag hade alla storlekar. Smidigt och enkelt så även barnvakter kunde fixa bytena. Kushies hette den sorten jag hade.

När de började gå fick de ha Imses byxa, dyr, men det behövdes bara ett par stycken. Barnen lärde sig snabbt bli torra!

Sv: Tygblöjefrågor ...

Det här med kläder är ju inte klokt! Ärvt lindexbodys med retrotryck, omlottbodys. De i str 68 var exakt lika stora som Pops i 62!! Medans min kappahl i str 56 är lika stor som lindex i 62 och h &m är bara en aning större än lindex. Nej det lär bli mycket kapphl för mig framöver. Får smsm titt som tätt om 25-50% rabatt. Har ju tyglöjor så måste ha bodys som är bredare men främst längre i grenen. Byxor kan jag inte ha alla smala modeller heller och tjejkläder är överlag mindre sydda. Sparkbyxor har däremot alltid gott om plats i rumpsektionen.

För övrigt är livet enklare:
Fullträff. Bytte på Isabelle, torkade fort av rumpan med våt papperslapp ( inga kemikalier har vidrört hennes rumpa - för det mesta sköljer vi rumpan direkt i handfatet ) och sedan höll jag henne sittandes en aning bakåtlutat och DÅ kissade och bajsade hon!! Glömde inte säga kssssss den här gången. För meningen är ju de ska kissa på komando sedan när de lärt sig ordet. Hela idén går ut på att barn är väl medvetna om vad de gör när de kissar/bajsar ock kineser gör så och slutar med blöja vid 4 mån. Just vid 4 mån har många tygblöjemammor oxå märkt deras bebisar blir nattorra! Helt otroligt! Men det är klart de väljer torr blöja framför blöt på sig även om ullbyxan utanpå värmer även i blött tillstånd.Om jag ska fortsätta med detta så måste jag dock köpa ull långkallingar snarast så hon slipper byxor, så jag kan kissa henne efter sömn o mat oxå snabbt o smidigt.

Vem som helst kan testa om man vill det är bara att låta barnet ligga naken på en blöja på en filt eller så. När de kissar vilket Isabelle gör var 30 :e min minst så säger man ksss. När de lärt sig att det är mysigt kissa naken så låter man blöjbytet ta tid så de börjar kissa varje gång du byter. Men engångs försvårar liiite eftersom de aldrig känner sig våta.

Annars överlag tycker jag allt blivit bättre på 2 dagar sedan hon blev 7 veckor! Magen är starkare, hon pruttar men gråter inte hela tiden. Kan sova själv, men på mage. Äter mer samlat och klarar av att klunka i sig skitfort som min mjölk rinner, mycket bättre. Gnäller men tar bröstet igen när hon svalt och samlat sig. Hon har dessutom slutat bajsa heeeeela tiden. Urin irriterar inte baken men när bajs blandas med kiss blir det frätande. Det är alltid liiite gult i blöjan som om det läckt vid prutt men utan risgrynen. Och nu har hon börjat bajsa ca 2 ggr om dagen mer samlat. Det är på fm och sen kväll vid 23 ca och då är det ju utmärkt byta till nattblöja sedan som hon har till 8-9 på morgonen. Igår sov hon visserligen i min famn men hon sov från 20-00.30 med en minislurp mat för att jag råkade väcka henne. Hon är lite förkyld igen så vet inte om det gör henne tröttare. Men jag sätter ju på henne torr blöja och pyjamas vid 19.30 när syskonen äter och får pyjamas. Hoppas ju att hon kan lära sig somna 20 hon med

Jag är en oerhört bekväm person och ingen rutinperson så jag kan inte påstå att det jag gör med tygisar och EC-light är särskilt svårt. Då hade jag inte sysslat med det =)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 593
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 065
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar