TVIST har ja rätt att ta tillbaks hunden??!

Sv: TVIST har ja rätt att ta tillbaks hunden??!

Som sagt, sålt är sålt, det är inte så mycket du kan göra åt det nu.

Bit i det sura äpplet, och uppför dig vuxet. Med lite tur får du en bra relation till de nya ägarna.

Om din hund blir stulen har du förhoppningsvis en anmälan som ligger inte som används som bevis.

du får ha precis vilka uppfattningar du vill. Det spelar mig ingen roll du är för mig ganska ointressant i denna diskussion då du bara vrider å vänder på precis allt de man säger.

Suck, om du bara vill läsa och förstå vad som skrivs istället för att vilja ha 2+2 till 5 "bara för jag tycker så", så skulle du inse problemet.

"För att jag tycker så" är inget hållbart argument eller kan hjälpa dig.
Det kan däremot regler, avtal och likande. Det är de vi gör, vrider på saker för att komma fram till om det finns något man kan göra som i tex Marthas fall.

Senast ändrad:

jag är tämligen säker på att det finns en text på den
"ersättningstamtavla" "kopiastamtavla" eller ngt liknade.

Det står Dublett på den nya stamtavlan. Har en själv här hemma, efter att en försvunnit i flytten ;)

Om Peppsi är din hund har du väl ett kontrakt och/eller ett kvitto på att du köpt honom? Det är ägarbeviset, inte stamtavlan eller vem som står reggad hos SJV. :idea:

Pepsi är blandras och jag hade ett kvitto men det vet jag inte vart det är efter alla flyttar, men hunden som försvann var också böandras och där fanns inga kvitton eftersom han föddes upp av mig.

Funderar på det som pangare skrev...om en hund försvinner, hur meddelar man det då och står det då försvunnen som "ägare" ?
Jag har ju stått kvar hela tiden pga att dom ska hitta MIG om hunden återfinns . Nu försvann han 02 men jag vill ändå inte "döda" honom på nåt sätt.

Det är kanske möjligt att du kan ringa dem och be dem skriva in ngt i databasen som "stulen, kontakta xxxx" om någon försöker ändra ägare eller av ngt annat skäl söker på hunden?

absolut det är mycket möjligt att hon på hundhemmet spritt ut falsk ryktesspridning om mig. Men ja skulle avråda henne från att göra det Då hon kan åka dit för ärekränkning.
Nog tolkade jag det här m fl inlägg som att du ska "sätta dit" dem, du säger att det är "möjligt att de spridit rykten om dig" vilket du även ska "avråda henne från". Låter helt klart som att du kan slänga ur dig hotelser hur som helst mot personer som gör sitt jobb, vilket du fullkomligt skiter i då du riktar din ilska mot de som försöker hjälpa hunden istället för mot fd ägaren/din köpare!

Du har sålt hunden med skrivet kvitto, du äger den inte längre och kan inte göra några anspråk på den längre då den inte längre är din! :crazy:

Hej Sommarvind
Konstaterade fakta
1 Du har ingen rätt till hunden hur illa du än känner dig behandlad.
Jättetråkigt men sant.
2 Omplaceringshemmet lämnar inte ut de nya ägaruppgifterna - pga att det är en regel dom har - en del hundar är ju beslagtagna pga fängelsevistelser osv - kul om deras husse eller matte dyker upp på förstutrappen.
Här får du ett konstruktivt råd.
Skicka ett brev till omplaceringshemmet med ett kort trevligt brev adresserat till hundens nya ägare. Beskriv hunden, dess uppväxt, skicka kanske med ett foto på hundens mor eller tom ett valpkort - sånt man är jätteglad att veta som hundägare.
Skriv sedan att om något som helst skulle hända hunden så är du glad om du får ett vykort - ställ inga krav på att DU ska få nya ägarens adress.
Och skriv att i händelse av behov av nytt hem så är hunden ALLTID välkommen hos dig.

På detta sätt kommer du mkt längre än att skrika om förtal och bråka med folk som har lagen på sin sida.

*kl*

sommarvind: tror jag läste någonstans i tråden att 2:a ägaren inte ahde betalt allt å därför var papprena inte fixade? isf äger du ju fortfarande delar av hunden?

är man en oseriös köpare som beter sig på de hemska sättet så självklart kan dom va värda att bli kallad för något sådant.

nej ja vet ingenting ang den punkten men de är ju inte helt omöjligt som någon här uppe menade.

uppföra mig vuxet? Ja de har ja inga problem med! Du har inte läst va ja skrivit överhuvudtaget.

Jo, vi har alla läst. Men du verkar inte förstå att du inte har något rätt i det du skriver.
Sålt är sålt, punkt slut.

Grisar är för övrigt väldigt trevliga djur :D

en sak är va ja vill en annan sak va ja har tänkt att göra. Ja vet inte om dom spridit ut rykten. Det återestår att se och då får vi även se om man kan åtgärda det på något vis.

trots att man är vuxen har man rätt att bli både förtvivlad och förbannad.

ja vet ingenting om den punkten men de är ju inte helt omöjligt som nån här ovan menade på. Det återstår att se va som händer och sker. och hur ja väljer att handla då.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 760
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 995
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 719
Senast: s957
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix