Tvättning

Hambo

Trådstartare
Hur varmt ska det vara ute för att jag ska kunna tvätta mina hästar ?
Dom har ju fortfarande en hel del lurv kvar ( Islänningar) och
jag är lite rädd att dom inte ska hina torka till kvällen !

Föregående år har det ju löst sig själv iom att det har varit varmt
väder i April !

Hej från Hambo
 
Sv: Tvättning

gör det enda dag när det är sol,när du e klar på med täcke och gå i solen tils hästen torkat så jag har gjort
 
Sv: Tvättning

tror inte att du ska oroa dig i onödan om dom inte hinner torka innan kvällen, har ni minusgrader på natten (antog att hästarna går ute dygnet runt)?! Såg att du bodde i Skåne dessutom. Jag bor i mellersta Norrland och tvättade mina hästar för någon dag sedan. Passade bara på när det var soligt ute. Men som sagt, jag tror inte att hästarna dör av att fortfarande vara blöta när kvällen kommer om det inte är 10-15 minus ute vilket jag tvivlar på, dom fryser ju inte bara för att det bli mörkt....ge en extra tuss hö om du är bekymrad över det...Tvätta på!! Dessutom så lossar dom fruktansvärt mkt päls när man tvättar dom :)
 
Sv: Tvättning

Jag tvättade hästen för ett par veckor sedan. Det var runt 10 plusgrader och mulet. Efter duschen var det på med halm och täcke och sen ut och gå ett bra tag. Byta täcke, in i boxen och äta hö. Stå inne och torka resten avd agen. Han lever än idag ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 707
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 667
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 986
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp