Tvätta duntäcke utan torktumlare (men med torkskåp)

VLMF

Trådstartare
Egentligen ska man ju torktumla med tennisbollar i samtidigt som täcket, men fungerar det att torka i torkskåp och gå och skaka täcket med jämna mellanrum? Eller måste man verkligen ha en torktumlare?

Sv: Tvätta duntäcke utan torktumlare (men med torkskåp)

Jag har torkat täcken i torkskåp och sedan skakat dem ordentligt utan problem... SÅ mycket dun är det ju inte i ett täcke, och det är oftast ganska gott om plats i varje "ficka". Då är det ju värre med t ex en dunjacka som är mer kompakt och svår att fluffa upp.

Jag har torktumlare men på sommaren hänger jag ut täcken och går sen och skakar dom med jämna mellanrum.
Dom luktar ju så gott när dom hängt ute!

Tack båda :)

Då blir det tvätt av duntäcke snart.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 350
Senast: hollypolly
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: cili
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 146
Senast: lizzie
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 206
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka