Två hundar

Mysgrisen

Trådstartare
Hinner man träna, tävla och sköta om två hundar när man har barn och familj och jobbar?

Jag är väldigt sugen på att köpa en till hund, men funderar på om man verkligen hinner med allt.

Sv: Två hundar

Jag tror det är lite hur man är som person. Vissa hinner med allt fast det har 4 barn, jobb, hästar och gud vet allt :D Och en del hinner inte med något, fast de inte har så mycket omkring sig som de med många barn och djur....

beror nog på hur gamla barnen är med. med småbarn kanske det blir lite tufft.

Sedan beror det också på vad det är för hundar, och var träningen sker. Aktiv träning lägger jag ner 15 min. per dag på varje enskild hund - dagens höjdpunkt - och det sker i de närmaste omgivningarna. Resten av tiden är de med allihop samtidigt, så där blir det ingen extra tidsåtgång.

Ja, man hinner, men man måste ha familjen med sig!
Inte med sig i bemärkelse bakom ryggen, utan att dom stöttar helhjärtat. Har heltidsjobb, hus, tre barn, visserligen stora nu men dom har oxå varit små.... två hundar, en häst och tävlar aktivt med dem. Sånt tar tid, och det går, om man bara har familjens stöd=)
och att man själv känner att det är roligt och inte blir ett stressmoment!
Lycka till

jag har 5 hundar, 7 hästar, 3 barn ( 4, 8, 11 år). Funkar jättebra. inga hundgårdshundar, utan "familjehundar".

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 552
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb