K
Kristin80
Sv: Två föräldrar!
Tackar... Allt ovan är redan gjort... Är inte ett brev som skickats utan fler... Har varit i TR och har en dom på umgänge, verkställighet är ordnat men följs ändå inte... Familjerätten på soc har varit inblandat men dom kan inget gör mot mammans vilja.... Dagbok skrivs. Det stora problemet verkar vara att få någon att lyssna....
FannyN skrev:Ja visst tar det tid.....
Men ett interremisstiskt umgängesavtal brukar ju iallafall gå snabbare att få fram.
Har ni en dom på umgänge?Som är giltig nu? Isåfall skulle jag ansöka om verkställighet.Det tror jag inte tar så lång tid.De tar reda på mamman har för skäl för att inte följa domen,hon bör då ha antingen soc eller BUP med sig för att vinna.Om det då beslutas att domen ska gälla och hon efter det fortsätter att strunta i det blir hon ålagd att betala vite med jag tror det är 4000 per umgängestillfälle hon struntar i. Går det SÅ här långt är hon inte klok i huvudet för om din kille då yrkar på enskild vårdnad har han stora möjligheter att få det.
Kanske ni kan "skrämma" mamman lite och på så sätt få henne lite mer samarbetsvillig. Ibland hjälper ett brev från en advokat som det står ordet umgängessabotage i.
Det är nämligen INTE roligt att sitta i TR och försöka bevisa att man INTE umgängessaboterat .....Då kan jag lova att man behöver ha på fötterna!
Börja att skriva dagbok.Sedan ska det kanska redas ut hur ni agerat in i minsta detalj.Agera som om ni tar för givet att avtalet ska gälla,låt henne verkligen bokstavligen neka er umgänge....
Lycka Till Åsa
Tackar... Allt ovan är redan gjort... Är inte ett brev som skickats utan fler... Har varit i TR och har en dom på umgänge, verkställighet är ordnat men följs ändå inte... Familjerätten på soc har varit inblandat men dom kan inget gör mot mammans vilja.... Dagbok skrivs. Det stora problemet verkar vara att få någon att lyssna....