två ägare

T

tigerofswe

hur gör man när man vill skriva en häst på två personer?

Sv: två ägare

vi köpte ett halvblod tillsammans, skrev oss båda på kontrakten bara mer har vi inte gjort (hade inte pass då) nu är jag ensam ägare!

På bla travare har man väl en huvudägare o en delägare i de fallet? = )

Sv: två ägare

Vi skrev oxå ett kontrakt på oss båda och i passet stod det också båda två som ägare. I kontraktet skrev vi oxå att om den ena ägaren vill sälja sin del så har den andra ägaren alltid rätt att först köpa ut den andra delen till dagsaktuellt marknadsvärde innan man säljer den till tredje part...hmmm...låter kanske konstigt men du fatta kanske...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 117
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar