två ägare

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare tigerofswe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 752
T

tigerofswe

hur gör man när man vill skriva en häst på två personer?

Sv: två ägare

vi köpte ett halvblod tillsammans, skrev oss båda på kontrakten bara mer har vi inte gjort (hade inte pass då) nu är jag ensam ägare!

På bla travare har man väl en huvudägare o en delägare i de fallet? = )

Sv: två ägare

Vi skrev oxå ett kontrakt på oss båda och i passet stod det också båda två som ägare. I kontraktet skrev vi oxå att om den ena ägaren vill sälja sin del så har den andra ägaren alltid rätt att först köpa ut den andra delen till dagsaktuellt marknadsvärde innan man säljer den till tredje part...hmmm...låter kanske konstigt men du fatta kanske...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej alla, hur tänker ni som är i min ålder när det gäller detta? Köpa en äldre häst som kanske får ålderskrämpor, ett föl som du kanske... 2
Svar
20
· Visningar
1 776
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 979
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka