TV från EM hoppningen !!

Sv: TV från EM hoppningen !!

Samma här! Kom på mig själv med att säga "men riv nu då hästen!!!" högt när schweizaren red, och just det hindret rev de :D

Hahaha, detta var tramsigt roligt att följa ikväll! Äntligen lossnade proppen:D!

Men verkligen! Otroligt fina rundor red dom allihopa ikväll:). Blir riktigt roligt att se individuella finalen på lördag. Måtte Casall klara av att hålla fötterna i styr ännu en dag-han ligger på medaljplats just nu:D!

Sjukt rolig final, ÄNTLIGEN höll det hela vägen för Sveriges del! :bump: :banana:

Håller tummarna för Roffe och Casall på Lördag, tänk om det kunde bära ända in i mål...

För laget som helhet så måste det kännas fint, det är ju inte uteslutande en person vars resultat har räknats bort, det har varit olika från dag till dag. De har verkligen dragit sitt strå till stacken var och en! :)

Edit.

Jag måste ju dock lägga till att jag inte alls tycker om Sylves sätt att hantera Angelicas lilla fadäs i pressen. Det kändes inte riktigt som att hålla om ryggen.

Senast ändrad:

Håller med om att det är riktigt kul att alla har fått visa upp riktigt fina rundor och har fått möjlighet till revansch! Måste kännas skönt för dem alla :banana:

Däremot kan jag inte riktigt hålla med dig om Sylve och media. Jag tycker ärligt talat att det var rätt uppfriskande att någon bara sa som det var. Är väl inget att hymla om att det var klantigt gjort. Sylve sa, vad jag sett, inte att hon var en idiot eller att hon är en dålig ryttare för att hon red fel väg. Sylve VET att Angelica är en riktigt skicklig ryttare, och de vet vi andra också. Hon har mycket rutin och jag tycker absolut att man kan säga att någon ska skärpa sig när det gäller en sådan sak! Mest förbannad/besviken av alla var förmodligen Angelica själv och vad jag har förstått så var det hennes eget beslut att inte delta på kvällens aktiviteter, även om media fick det att låta som att Sylve hade stängt henne ute, vilket självklart hade varit skandal!

Är glad för hennes skull att hon fick till så fin ridning därefter, den där hästen är verkligen inte att leka med! :nailbiting:

Håller med.
Och tycker Jens och Angelica verkligen visade att vilja kan försätta berg... Så starkt att gå in och prestera på topp. Inga tramsiga ursäkter om dåliga skidor eller sol i ögonen... Fantastiska förebilder i all sport tycker jag- hela svenska laget!!! Tycker att Henrik var värd en nolla. Han är sååååå nära att vara uppe på toppen individuellt och så blir det alltid nåt liiiiitet pet och man ser hur besviken han blir och hur mycket han vill.
Och roffe går in och gör vad han ska och bara infriar alla förväntningar. Det är ju oxå strongt. Sverige är skitbra tycker jag och Sylve gör med all säkerhet ett grymt jobb!
Ett guld nu till RGB ...:)

Då var finalen igång! Nån mer som kollar?

Jag undrar om Casall öht kommer lyckas att få upp benen över den där sista kombinationen...

Det är inte bara du som kikar ;)

Det blir nog många bommar ner för många, för att inte tala om tidsfel! Har inte Roffe dessutom haft tidsfel relativt ofta, eller missminner jag mig? Vågar inte hoppas knappt, hade gjort det mer om det slagit från ett större underläge, nu är det lite för bra för att vara sant liksom.

Nä jag vågar inte heller hoppas. Känns inte alls som banan kommer att passa Casall och precis som du säger kommer han troligen vara tvungen att rida långsamt för att få kraken att hoppa ordentligt.

Jag vet inte om jag kommer våga kolla när Roffe ska in i den sista kombinationen. Ett jäkla plockepinn där, funktionärerna står inte sysslolösa där inte! :D

Liknande trådar

Hoppning Nu startar EM i hoppning och jag tycker att det förtjänar en tråd. Det är väl inte bara jag som kommer att titta?
35 36 37
Svar
723
· Visningar
31 969
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
947
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en intensiv tävlingsperiod just nu, där de internationella mästerskapen avlöser varandra. Nästa vecka väntar ett spännande EM i...
Svar
0
· Visningar
336
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för EM i hoppning i Milano. Sverige kommer med fem ekipage och tävlingarna sänds i SVT. Här är allt om EM i Milano 2023.
Svar
0
· Visningar
365
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama