Tusan också!

A

Arsozah

Åkte iväg på tävling idag som jag verkligen hade längtat efter. Vi tävlar ganska ofta, men nu hade vi gjort ett litet brejk ett tag innan denna tävling. Jag var verkligen hoppfull, hon har varit skitfin på träningar och helt underbar! :love: Så jag såg ju framför mig när jag står där med min rosett :p

Vad tror ni händer när det äntligen var dags då?
Jo, hästen vägrar ut sig på första hindret!!! ALDRIG varit med om något liknande!
Vi tittade på filmen efteråt och tittade efter vad det var som var fel. Det visade sig att hästen var helt okoncentrerad och tittade på allt annat (utan att jag kände det :confused: )förutom hindret. Hon var inte på G helt enkelt, snacka om att hon behöver ha ett sommarlov nu...
Men hon är ju bara sex år, och har gjort så himla mycket denna säsong... Så det har ju varit så himla mycket för henne både psykiskt och fysiskt, så man får nog tänka på det...

Sv: Tusan också!

äsch. det går bättre nästa gång.
Själv var jag o red fälttävlan idag, dressyren gick väll hyffsat (även om poägen sa ngt annnat) nolla i hoppningen..sen terrängen då, vi kommer till hinder nr.6..och inte längre, det var ett vattenhinder, iofs inte så trevligt då det var som en stooor vattenpöl fast djup *bra förklaring* i alla fall så stoppade vi ut oss där. :mad: och att hästen sen inte vill gå på transporten gjorde inte saken bättre..1h höll vi på innan hon klev in ( jag lastade henne helt själv på morgonen o då tog det 2min..) grymt irriterade, dessutom var det någon som sagt till överdommaren att jag inte var så snäll mot min häst (när vi höll på att lasta). så då kom överdomaren ner, konstaterade att min häst var en åsna o försökte få in min åsna i transporten, vilket hon heller inte lyckades med. haha jag tror det var 6 pers. som hjälpte till o smackade..alla gav upp o vi fick vänta ut henne, till sist klev den ngt envisa "åsnan"/hästen in.
Så hem kom vi till slut. Jag hoppas nästa tävling gå bättre, båda för dig o mig!

Senast ändrad:

Ååh vad irriterande att den inte ville gå på transporten heller, jag skulle döö :p

Japp, som mamma och alla andra säger som du oxå kan ta åt dig, på't igen bara :banana:

Skulle du bete dig illa mot din häst? Kan jag aldrig tänka mig!
Störande med personer som anmäler en för att de tror man är elak :mad:

Arsozah:
Äh sånt som händer, inte särskilt kul, men då går det bättre nästa gång ;)

Jaja jag vet hur ni tänker, men efter det att den förra tråden diskuterats så planerade jag hennes tävlingstermin bättre. Hon har INTE tävlat varje vecka som d står där. Jag har tagit ordentlig hjälp av min tränare.

Igår var den sista tävlingen, och ska få ett ordentligt brejk nu eftersom att jag kände att tröttheten börjar att komma. Då är det lika bra att ge henne en paus. Så det minsta lilla man känner ska man absolut tänka på hästen och ge den vila, men om den är jättepigg och fräsch och man märker att hon älskar det, varför hålla dem tillbaka?

Arsozah skrev:
Igår var den sista tävlingen, och ska få ett ordentligt brejk nu eftersom att jag kände att tröttheten börjar att komma. Då är det lika bra att ge henne en paus. Så det minsta lilla man känner ska man absolut tänka på hästen och ge den vila, men om den är jättepigg och fräsch och man märker att hon älskar det, varför hålla dem tillbaka?

Varför hålla dem tillbaka?? För att alltid ha en fräsch häst och inte vänta med ett break till tröttheten kommer.

Så bra att du inte har tävlat varje helg i maj, hur många blev det då 3 av 4???

Jösses..Jag bara måste svara på det du skrev i förra inlägget som Olinda la in här..

Få rutin genom att tävla så mkt? min häst är 7år riden sen hon var 5år och jag har tävlat fyra tävlingar och jag börja tävla i mars.. jag brukar vilja tävla var tredje vecka typ..det är liksom lite lagom.. nu var det en månad sedan vi tävlade sist och sk atävla nästa gång till helgen och sen är det en tävling i augusti.. min ponny som jag rider nat på vill jag typ tävla en gång i månaden..

Det viktigaste är ju faktiskt att hästen tycker det är roligt..Du får ju tänka lit epå den också.. Ska ut med mitt yrväder till ponny till hösten och kommer då antagligen rida några varannan helg tills han går runt banan och sen kommer det bli längre avstånf mellan tävlingarna när han har lugnat ner sig på banan och lärt sig att allt inte bits. Om det nu är så att det gått bra på tävlingar innan varför tävla så mkt.. tänk om ponnyn stanna för att den inte tyckte det var kul längre?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 307
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 054
Senast: kma
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 084
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 322
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Rintränings- och utställningstråd