Sv: TuppSpatt

Hon är skodd för hmm 6-7 veckor sedan och detta visade sig för 3 veckor sedan snart.. Hon har haft honom ett tag och har inte vart några problem..

I förrgår vilade hon, hon skritta tre minuter typ, men hon visa ingeting igår eller idag.. Tror jag ringer vetrin'ren imorgon å hör för säkerhetens skull..

Då har det inget med skoningen att helt klart.

Tack! Hovböld har hon inte, Bytt mat har inte skett på snart ett år, hon får vanligt hö då hon inte riktigt klarar av hösilage hon blir dålig i magen då, Maskrosor hehe nej finns inte en enda.. Hon r ganska stressad, het, nervig i sig oxå.. Hm..

Hejsan! Här kommer ett sent svar, då jag inte sett tråden förut.
Mitt halvblod har tuppspatt, och det är inget som påverkar honom nämvärt.
Du kan rida både dressyr och hoppning, med tuppspatt. Dock kan du inte komma långt upp i klasserna i dressyr, eftersom det är ett rörelsefel, och stör
alltså momenten i viss mån. Jag låter inte min häst backa för många steg
efter varandra, eftersom det kan låsa sig i bakbenen då. Min erfarenhet är att han tar högre steg, och oftare, ju mindre han går, och att tuppspatten ofta kommer vid dom första galoppstegen. Jag stretchar honom ofta efter ridturen. Många förväxlar tuppspatt med vanlig spatt, som är nåt helt annat.
Det var mkt konstigt av vetrenären att uttala sig som han/hon gjorde.
Det blev dramatiskt för dig, och helt fel. En häst med tuppspatt ska enligt
min vetrinär må bra av att man varvar med långa skrittrundor. Men å andra sidan, vilken häst gör inte det:)
Lycka till
Susan/Gallos

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 650
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 632
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka