Tullstorps hingstvisning

krocket

Trådstartare
Eftersom ni diskuterar Flyinges hingstvisning, kan vi väl ta ett snack om Tullstorps också? Som jag ser det är det ju en stor konkurrent till Flyinge numera, och väl värd att nämnas.

Sååååå - var det nå´n mer än jag som var där???

;) Krocket

Jag var där! På söndagen. Alldeles för mycket folk - kom inte åt att se ordentligt. :mad:

Kan ju säga att det lilla jag såg var mycket trevligt, om man undantar den spanska hästen (vad i hela världen har Tullstorp ihop med den hingstägaren???) som jag fortfarande funderar på varför den var med. I och för sig är jag bara lite insatt i spanska hästars gång, men det såg väl inte så bra ut? :confused:

Jättetrevligt att få se alla föl! :love: Och jösses så olika de ser ut som åringar! :crazy:

I övrigt måste jag säga att jag tycker att det vore bra intressant att få hingstägaren presenterad, samt helst ett eget bord för denne att marknadsföra sin hingst vid. Finns ju massor av frågor jag som eventuell kund skulle vilja ställa om den tilltänkta hingsten! :smirk:

Sedan undrar jag fortfarande varför Minna hade Don Charly som favorit, och vad det var som gjorde att Jan tyckte att Biggles (var det nu han? :confused:) var så trevlig.

Jätteroligt att se att det finns folk som hoppar med så´na fina "dressyravkommor" också! Själv hade jag väl tuppat av att gå in bland så mycket folk och sedan ta språng på den höjden... :crazy:

Roligt att få gå runt i stallarna efteråt och korv och bröd är ju aldrig fel... :d

Åter till hingstarna! Alla var väl jättefina! :) Dock är min absoluta favorit Saigon - vad månde bliva? :love:

:p Kola

Var inte Davinci på Tullstorp, visade dom några avkommor till honom?

På tal om favoriter kan jag berätta att jag var på hingstvisning på Tullstorp när Briar var 5 år (tror att han var det då, för jag såg honom året innan hos en annan hingsthållare). Jan Brink sa att Briar var helt underbar och att han skulle kunna galoppera på honom i evigheter och vi såg ju vad det blev av honom. :D Tyckte att Don Charly var urläcker när jag såg honom i Falsterbo i somras.

Hoppas att hans kommentarer om Saigons galopp genererar i en Grand Prix-häst då... :love:

:p Kola

Jag var där på lördagen. :)

Tyckte det var roligast att se när Jan arbetade Briar och Biggles som han gör till vardags, även om Biggles var lite för laddad och inte kunde slappna av! :)

Tyckte åringarna var inne för länge, annars var det en proffsig visning. Det drog ut på tiden 1 timme extra och det kändes lite i benen.

Davinci ska ej vara i avel i år, har fått för lite ston tyckte de.

Jag var där på söndagen. Håller med om att det var mycket ( för mycket) folk.

Jag tyckte också att det var väldigt intressant att få höra Jan berätta vad det var han letade efter när han letade häst, att han inte gjorde någon skillnad mellan vad en dressyrryttare och hoppryttare letade efter, och att han visade vad han tränade i vardagen och varför.

Biggles var inte för laddad på söndagen tyckte jag. Och fölen var kanske inne kortare stund på söndagen än på lördagen? De sprang väl en si så där 3-4 varv i ridhuset innan de togs ut. Jag tyckte att det var synd om några av dem som verkade så stressade. Inte konstigt med så mycket folk, ju.

Håller med Kola om att det var för lite fokusering på hingstägarna, och skulle också vilja veta mer om varför Jan och Minna tyckte som de gjorde om hingstarna.

Jag fick själv leta upp "min" hingstägare för att skryta över avkomman som redan ploppat ut... :D

Jättetrevligt av Tullstorp att öppna upp anläggningen för den vulgära massan på detta vis, dock - och verkligen trevligt med förfriskningar också!

;) Krocket

Ja, då var åringarna inne mkt längre på lördagen, kanske för att Jan själv inte sett några av dem innan? ;)

Biggles var så laddad så han visade högre skolan, levader tex, men Jan satt som klistrad och bara red på.

Håller med om att det var goda förfriskningar. Tyckte mkt om den varma cidern med kanel! :d Blev lite snopen över att den inte var alkoholfri, de flesta kör ju, fast det var ju inga mängder man pimplade i sig i och för sig. :D

Blev lite sugen på att använda Briar faktiskt, bara det inte blir en för maffig avkomma (ska ju vara till fälttävlan).

Hade jag haft ett nättare sto hade jag inte tvekat på Briar. Nu är mitt av den gamla typen, riktigt grov med en vikt om 680 kg. Ansåg därmed att risken för "ardenner" var för stor... :D Men Saigon är ju inte en hingst att skämmas för heller.... :love:

;) Krocket - som körde bilen till Tullstorp. Övriga pimplade dock i sig av cidern...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 414
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 438
Senast: Sedna
·
Foder & Strö Hur ser det ut hos er på höfronten? Nordvästra Skåne inte lika illa som i fjol men det har ändå varit ganska lång torka nu i maj när man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 214
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka