TTE system

H

Harsk

Jag/vi har problem med leriga hagar och kan inte gräva då det är träd som ska stå kvar i största delen och att fylla på är lönlöst.

Jag har googlat mig fram till något som kallas för TTE system som enligt försäljaren själv ska vara hur bra som helst, det bästa som finns. Försökt hitta trådar om det men det verkar bara som att folk tipsar om att det finns.

Jag undrar nu om det finns någon där ute som kan ge mig en referens på detta, helst någon från norrland.

Sv: TTE system

Har aldrig testat eller sett systemet, men tycker det verkar konstigt att det inte kräver i princip något underarbete.. Hur funkar det när man inte har helt plana hagar, kan man luta plattorna?
Sen tycker jag det låter lite flummigt med "Ytvatten återförs till marken via det självdränerande system med stora biologiska vinster för miljön."

Sv: TTE system

Det är ju någon variant av gräsarmering. Vet att Silverkedjan har skrivit i trådar att hon har något liknande.

Det funkar ju väldigt enkelt, plattorna sätts ihop och gör att markytan stabiliseras. Däremot så tror jag att om man har mycket lera i ytlagret så kan plattorna mycket väl sjunka.

Är du säker på att dina träd mår bra och ska stå kvar? Det verkar nämligen ganska meckigt med detta systemet...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 768
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025