Trubbel i paradiset

Sv: Trubbel i paradiset

Nu då äntligen BM har telefontid, dår hon inte där!:mad: återkommer i morgon kl 0900 .

Då måste jag ju vänte en heeel dag till:crazy:

Alltså om det visar sig att jag inte är gravid vad kan det då vara som gör att mensen tar ett jätteskutt? Skulle ha haft mens i slutet på augusti alltså typ 5 veckor sedan? Kan det vara något medicinskt?


nån tanke?
 
Sv: Trubbel i paradiset

Ring en annan BM :angel:

Du kanske vart stressad, ätit dåligt (alltså så du fått brist på något)
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hehe du har en poäng där:angel: men jag har liksom för mig att man ska hålla sig till det distrikt man tillhör? ska kolla upp det där:)

nej mitt liv ser typ likadant ut nu som förra året, förra månaden så jag tror inte att det beror på stress eller mathållning men å andra sidan inget är omöjligt.
 
Sv: Trubbel i paradiset

äsch, det går att ta vilket man vill ;)
visst att dom kanske föredrar att man "håller sig på hemmaplan" men tror inte att dom kan neka en?

jag var väldigt anti barnmorskan i min kommun, så jag tog den brevid istället som var mycket bättre :p
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hej hopp!

Nu har jag pratat dem BM och hon ville bara att jag skulle vänta:(, menade på att det kanske är för tidigt att testa än, skulle höra av mig om jag testade pos.?? Det va inte riktigt det svaret jag ville ha men... kan man inte se på VUL eller något hos BM om jag skulle vara gravid?
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hur sen är tant röd då? Om det har gått tre veckor sedan den borde kommit är det ju bra sent förstås, men är det bara några dagar sedan går det ju att testa igen.
 
Sv: Trubbel i paradiset

Den skulle ha kommit sista veckan i Augusti:angel: så den är rätt sen nu... testade senast i Söndags så ska testa till helgen igen och då ska det väl va rackarn om det inte blir ett + :p:D
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hej igen!

Alltså nu har jag pratat med min Bm igen eftersom det fortfarande inte blivit något + men hon vill inte göra något VUL för att kolla om det är något eller inte, så länge jag inte har ont så ska vi bara vänta, säger bara att jag inte ska tänka på det eller att mensen bara är försjuten pga stress, jag är inte stressad men nu börjra jag bli jäkligt irriterad. Hur svårt ska det vara att göra ett VUL??:devil: Alltså ska jag tro att jag är gravid eller ska jag gå runt å låtsas som om jag inte är det?? det är ju mer påfrestande än att få veta antingen eller??:(
 
Sv: Trubbel i paradiset

Boka bara en tid för VUL, de kan ju knappast neka dig det. Det är aldrig några problem när jag bokar tid för VUL.

Hoppas du e gravid!!

//julia
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hej:)

Jag försökte nu när jag pratade med henne idag men det gick hon inte med på. Sa att jag ville göra ett VUL och då sa hon bara att jag skulle vänta en vecka till och testa då, då frågade jag om jag skulle ringa igen då efteråt, då svarade hon, ja om du får ett + så ska du ringa igen...:mad:

Ska ringa någon annan BM i veckan och se om jag kam få en tid.
 
Sv: Trubbel i paradiset

Jag skulle bli vansinnig på att bli så nonchalant bemött! Tack o lov så är de på "min" BM-central jättebra, fick komma in samma dag jag ringde (för ca 5 år sedan) o var orolig eftersom min mens var 7 veckor sen. De gjorde urintest + VUL, och lugnade mig sedan med att mina P-piller kunde ge de biverkningarna (dvs att mensen försvann). Ring en annan BM!!!!
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hur kan de neka, man blir ju orolig när något är annorlunda/fel med ens kropp. Tråkigt att du har så "dåliga" barnmorskor där. Ring en gynekolog och be att de gör ett VUL. Det måste de ju ha utrustning till. Säg att du bara är orolig för att det ska vara ngt fel eftersom mensen uteblivit
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hej!

Ja man blir rätt irriterad!
För även om jag inte skulle vara gravid så vill man ju som du skriver veta!
Testade igen i morse men fortfarande inget + :confused:
Nu har det alltså gått 11 veckor sen sista mensens första dag och jag är inne på v 12

Har noll koll på vart jag ska ringa men ska kolla med vårdcentralen så får dem skicka mig till "rätt person" om dem inte kan kolla.

Om det skulle vara utomkvedshavandeskap eller hur det nu heter så borde det ju ha visat sig vid det här laget och att det frambringar ohyggliga smärtor.
Jag är nog nervös med att bli gravid igen och att inte ens veta gör mig galen!

Tack alla ni som svarar:bow:
 
Sv: Trubbel i paradiset

Finns privata mottagningar att gå till, visst kostar det säkert en slant att göra ett VUL men visst kan det vara värt det?
 
Sv: Trubbel i paradiset

Hejsan!

Ja det var ingen bebbe tyvärr...
Var in på Ul och kollade och det var tomt, kunde vara en antydning till en väldigt tidig grav men troligtvis inget
Nån kallade det för ofostrig graviditet
Men det som är skumt är att jag fortfarande kan känna av lite gravsymtom typ känslig för lukter och spänningar å sånt.
Har fortfarande inte fått min mens så jag ska äta hormontabletter i tio dagar och har den inte satt igång efter det så måste jag in på utredning:(
Så det är bara att se tiden ann och ta nya tag

Tack för alla svar:bow::bow:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 790
Senast: Tiffany
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 232
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp