Trött på mig själv!!

Sv: Trött på mig själv!!

Är också hopplöst trött och allmänt less. Båda hästarna är ställda på vintervila och kommer inte börjas igång innan snön kommer. Har inte sett nån sol på veckor känns det som. Är bara olika nyanser av grått hela tiden (not the kinky kind). Var någea solstrålar idagcdock så lånade en häst och skrittade en sväng.

Tror att man måste tllåta sig själv att ha nerperioder också och ligga i soffan ett tag.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Även jag föll för informationen och beställde hem D-vitamin. En extra boost är alltid välkommet, även om jag vet vad min förlamande trötthet beror på.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Jag passar på att ynka mig själv i denna tråd då - har levt med blodbrist, järnbrist och näringsbrist ett gäng månader (skulle tro längre...) och är ännu dödstrött. Plus att magen har kraschat nu också.


:mad:



Sattes på järnkur i somras och värdena har nu börjat hämta upp sig. Magen är under utredning så förhoppningarna är att svar snabbt ska komma.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Jag kör med Blutsaft för järnet och boostar med Probimage och b- vitamin. Med kanske ska prova d med.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Jag bestämde mig för att denna höst/vinter skulle jag vara pigg och ha energi.

Har länge länge varit sådär seg, orkeslös, inte haft lust för nåt, fått dåligt samvete för att jag inte har lust med nåt osv. Soffan har kallat högt på mig, datorn har kallat ännu högre på mig. Men sån är ju inte jag!!! Är egentligen pigg och aktiv och håller igång.

Så i höst har jag faktiskt börjat äta av mina järntabletter igen (ständigt lågt järnvärde och slarvig med att äta järntabletter). Har även dagligen tagit d-vitamin och magnesium. Känner sån enorm skillnad alltså!
 
Sv: Trött på mig själv!!

Välkommen till klubben, det bästa är att bara ta sig i kragen och göra det man egentligen inte vill göra. Det känns så skönt efteråt, tills det är dags igen. :P
 
Sv: Trött på mig själv!!

känner exakt samma sak, känner noll träningslust, hästen bara står. Har ingen lust å fixa iordning mig innan jobbet, vill gärna gå i mysbyxor om jag kan osv.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Har nu provat i snart en vecka. Det är skillnad. Om det sedan skulle vara placebo-effekt struntar jag i. Huvudsaken är att jag känner mig bättre.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Skön att höra att det verkar fungera :) jag har höjt min dos till 2000ie nu och hoppas på resultat, förutom det äter jag magnesium och zink. Borde äta B- vitamin också men magen pallar inte riktigt det av nån konstig anledning O_o
 
Sv: Trött på mig själv!!

*kl*

Jag har nu börjat äta D-vitamin (köpte den sort som ska innehålla det förpackningen säger). Nu undrar jag om det är någon annan som äter D-vit som har fått knas med magen? Min mage har blivit väldigt uppkörd och bubblig sedan jag startade :crazy: Visserligen har jag ju problem med magen (Crohn) så det är lite svårt att säga vad det beror på men jag tänkte jag kan fråga iaf. Det finns inget annat i kapseln jag borde reagera på.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 751
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp