Trött på Kraffts sortiment, vilka alternativ finns???

corre77

Trådstartare
Jag är trött på att de flesta foderbutiker (iallafall i Västerås) endast har Kraffts fodersortiment. Jag är ute efter mineraler (till häst i normalt arbete får i övrigt havre och hösilage) vilka alternativ finns?? skriv gärna pris och mängd per dag!!

Sv: Trött på Kraffts sortiment, vilka alternativ finns???

Vilka mineraler behöver du öka (förutom Selen) och med hur mycket?
Det är därför det finns olika alternativ så du kan hitta det som passar i din hästs foderstat.
// Linda

Som mahlmt skriver, du lär veta vilka mineraler du behöver tillsätta och hur mycket! Jag använder Chevinal plus (finns på granngården, city gross, vissa ridsportaffärer). Utöver Chevinalen behöver jag tillsätta foderkrita (kalk) till unghästen, medans ponnyn klarar sig på Chevinalen, lite lusern och mineralerna i hösilaget.

Svårt när man inte vet din hästs behov men titta på Vitafors mineraler. Jag använder dem och är väldigt nöjd, det är faktiskt de enda som min häst äter ;) Han gillar inte Kraffts mineraler så det är uteslutet för oss.

Jag fodrar med havre, betfor och vitafor power mineral. Det är en ganska liten pellets och min häst äter alltid upp. Innehåller organiskt bundna spårämnen.
Jag har även fodrat med deras balansmineral när min häst hade en obalans i magen, det hjälpte! Den innehåller linfrö och jästkultur. Den fick jag dock blanda in nogrannt i betforen till min extremt kräsna häst, men han åt iaf upp ;)

Krafft har ju flera olika sorter, är det verkligen helt omöjligt att hitta e sort som passar? :confused:

Det är ju både dyrt och omständigt att köra runt och köpa foder, jag väljer alltid det som finns närmast. Oftast passar ju någo sort in...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 569
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 965
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 343
Senast: ufot
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka