Trött... IGEN!?

Lamborghini

Trådstartare
Är nu i slutet av vecka 32 och har känt mig sådär jobbigt trött som man gör i början. Mitt HB är väl inte världsbäst men inte oroväckande lågt heller, har legat likadant mer eller mindre sen v 19.

Blev ni också trötta igen senare i graviditeten? Jag vill bara hem o sooova! Precis som i början :p

Sv: Trött... IGEN!?

Jag är också trött, trött, trött. Fast inte riktigt sovtrött, utan mer energilöstrött. Det började i v. 31 någon gång och sitter fortfarande i nu i slutet på v. 35. Mitt hb ligger ungefär som dit.

Jag tror det är en kombination av att man sover sämre (det gör jag iaf) och att det börjar bli jobbigt för kroppen.

Jag är också trött, trött, trött. Fast inte riktigt sovtrött, utan mer energilöstrött. Det började i v. 31 någon gång och sitter fortfarande i nu i slutet på v. 35. Mitt hb ligger ungefär som dit.

Jag tror det är en kombination av att man sover sämre (det gör jag iaf) och att det börjar bli jobbigt för kroppen.

Ja men det började nog i vecka 31 här med.. Sover också sämre, har svårt att somna om när jag vaknar vid 4-5 som jag gör varje natt för att gå på toa :) Sen är det tungt att förflytta sig ibland o jobbigt att gå... Energinivån är inte på topp direkt :D

Men jag känner för att sova, alla gånger! Sen när jag väl är hemma gör jag inte det ändå men man gör inte många knop.

Helt normalt att man blir det även i slutet.

Är i v 30+2 och har sen nån vecka känt av att denna utmattande trötthet kommit krypande igen. Börjar bli jobbigt att arbeta heltid nu. Som tur är har jag bara 3 veckor kvar innan jag tänker ta semester å gå hem för en lång tid framöver :p Just nu känner jag mig väldigt glad att jag ännu inte börjat behöva att gå upp vid 4-5-tiden å kissa :D Kan tillägga att jag senast hade ett Hb på 140 så det har säkerligen inte med det att göra.

Helt normalt att man blir det även i slutet.

Är i v 30+2 och har sen nån vecka känt av att denna utmattande trötthet kommit krypande igen. Börjar bli jobbigt att arbeta heltid nu. Som tur är har jag bara 3 veckor kvar innan jag tänker ta semester å gå hem för en lång tid framöver :p Just nu känner jag mig väldigt glad att jag ännu inte börjat behöva att gå upp vid 4-5-tiden å kissa :D Kan tillägga att jag senast hade ett Hb på 140 så det har säkerligen inte med det att göra.

Å jag ska också bara jobba 3 veckor till. Dock halvtid (lite småglad över det ;)). Sen ska jag jobba 1 dag/vecka en månad efter det. SEN kommer nog bebisen titta ut o då blir man ännu tröttare :rofl:

Å jag ska också bara jobba 3 veckor till. Dock halvtid (lite småglad över det ;)). Sen ska jag jobba 1 dag/vecka en månad efter det. SEN kommer nog bebisen titta ut o då blir man ännu tröttare :rofl:

Hade oxå gärna jobbat halvtid känner jag. Fast det är väl ungefär det jag gör, halva tiden på arbetet sitter jag å surfar å gör lite annat. Jag brister liksom i koncentrationen.. :angel: :p

Ja, när bebis kikar ut blir man trött på ett helt annat sätt (har två barn sen tidigare från ett annat förhållande). Jag har sagt till sambon att han minsann oxå får hjälpa till på nätterna om vi får en nattuggla till bebis. Avlastning är guld värt. Jag ska se till att jag får mycket fria kvällar så att jag kan ta en andningspaus i stallet. *Väntar på att dotterns häst ska komma hem fr fodervärden* :angel:

Jag är också trött-trött. Bebisen ligger högt och tar massa plats som jag kunde använda till lungorna istället, så jag är flåsig och går långsamt. Tänker dock hänga mig kvar på jobbet så länge det bara går. Det är mer avkopplande att vara där än ensam hemma med en pigg liten plutt som vill ha aktivering och lek.

Sover också sämre, har svårt att somna om när jag vaknar vid 4-5 som jag gör varje natt för att gå på toa :) .

inte bara ja som sover dåligt då, vaknar ibland 3-4 gånger på en natt men brukar inte ha problem o somna om fören efter kl 4. därefter är de kört...tur att det inte är många veckor kvar :) ska bara plugga nästa vecka oxå sen är jag ledig till pojken tittat ut om ca sex veckor :)

Jag är också trött-trött. Bebisen ligger högt och tar massa plats som jag kunde använda till lungorna istället, så jag är flåsig och går långsamt. Tänker dock hänga mig kvar på jobbet så länge det bara går. Det är mer avkopplande att vara där än ensam hemma med en pigg liten plutt som vill ha aktivering och lek.

Då är jag inte ensam iaf :D

Bebisen här ligger dock inte högt, tror inte det iaf för det ilar nåt förjävligt väääldigt långt ner i magen + att huvudet är där. Känns som h*n nästan borrar sig neråt ibland *huva*.

Ja det är sant, jag skulle ju vara hemma själv o bara ha mig själv o sköta :D

inte bara ja som sover dåligt då, vaknar ibland 3-4 gånger på en natt men brukar inte ha problem o somna om fören efter kl 4. därefter är de kört...tur att det inte är många veckor kvar :) ska bara plugga nästa vecka oxå sen är jag ledig till pojken tittat ut om ca sex veckor :)

Skitsvårt o somna när man vaknar på "rätt sida" av dygnet! Lyckas alltid men det tar sin tid :) Tur att jag börjar sent på dagarna...

Å härligt :) Hur många dagar tar du ut FP i början eller tar du inte ut alls förrän han kommer?

jag kommer inte ta ut så mkt, 1 dag/vecka efter han kommit, pga jag ska tenta av kurserna som är kvar fram till sommaren och kommer få stöd från csn under den tiden eftersom det är studier på 100% så det är bara välja på csn o på fp-dagar, svårt val när man kan spara dem o vara hemma längre (det är målet iaf sen är det ju inte säkert det fungerar, är ju upp till bebisen :p). i sommar blir det att ta ut fulla veckor eftersom jag har "sommarlov" o sambon inte får ta ut FP samtidigt som han har semester...

jag kommer inte ta ut så mkt, 1 dag/vecka efter han kommit, pga jag ska tenta av kurserna som är kvar fram till sommaren och kommer få stöd från csn under den tiden eftersom det är studier på 100% så det är bara välja på csn o på fp-dagar, svårt val när man kan spara dem o vara hemma längre (det är målet iaf sen är det ju inte säkert det fungerar, är ju upp till bebisen :p). i sommar blir det att ta ut fulla veckor eftersom jag har "sommarlov" o sambon inte får ta ut FP samtidigt som han har semester...

Aa vad skönt att du får csn under tiden o kan spara dagarna :) Jag kommer nog ta ut 3 dagar i veckan fram till ankomst o sen får jag se om jag tar 4 eller 5. Planerar vara hemma ett år eller fram till nästa sommar där nånstans.

mm... tänk om man kunde vara hemma och slippa bry sig om allt o bara ha ögon för bebis, fast det är ju självvalt från min sida, vill ju bli klar med studierna när man bara har 1 ½ termin kvar. tänkte ta ut resten efter studierna är klara :) så får vara hemma nästan till jul 2010 :D

mm... tänk om man kunde vara hemma och slippa bry sig om allt o bara ha ögon för bebis, fast det är ju självvalt från min sida, vill ju bli klar med studierna när man bara har 1 ½ termin kvar. tänkte ta ut resten efter studierna är klara :) så får vara hemma nästan till jul 2010 :D

Äh det är skitbra, kämpa på!!

Var också väldigt trött kring vecka 30-32, i mitt fall berodde det dock på lågt Hb. Nu i vecka 38 är jag hyfsat pigg igen, men nu sover man ju så himla dåligt. Vaknar säkert 4-6 gånger per natt för att vända på mig, det är för tungt att göra det i sömnen :D :crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 325
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka