Sv: Trotsande barn som slåss
Det var det fetstilta jag var ute efter. Sedan har jag visst "problem" med ett barn som slåss, men jag har hittills aldrig haft tillräckligt stora problem med det för att bli rikigt arg. Jag säger ifrån, lyfter bort, värjer mig, går min väg - och när jag inte är kvar så är det liksom svårt för barnet att fortsätta slå mig
Om det fortsätter att hända så kan man väl bli arg/ledsen för det, alltså tillfällig uppgivenhet inför det faktum att barnet inte lyssnat även om det är fullt normalt och naturligt att de testar gränser och slåss, men att man reagerar lite mer kraftfullt än ett stilla " du får inte slåss" behöver inte vara teater tycker jag.
Jag tror inte heller att barnet slår med ont uppsåt, jag tror mer på att som jag skrev testa lite gränser och föra att få en reaktion av något slag. Men händer det upprepade gånger så är väl en kraftigare reaktion på sin plats, utan att man för den skull behöver spela teater.
Ja, det är ju inte smärtan man blir arg över, utan att barnet slåss. Men visst, blir man inte arg eller ledsen när barnet slåss, så ska man förståss inte spela upp en sån reaktion. Men då är det ju å andra sidan inget problem att barnet slåss heller, om man på riktigt tycker att det inte gör så mycket.
Det var det fetstilta jag var ute efter. Sedan har jag visst "problem" med ett barn som slåss, men jag har hittills aldrig haft tillräckligt stora problem med det för att bli rikigt arg. Jag säger ifrån, lyfter bort, värjer mig, går min väg - och när jag inte är kvar så är det liksom svårt för barnet att fortsätta slå mig