Trosrådgivning!

blizz

Trådstartare
Det handlar alltså inte om religion, utan om trosor. Tänkte att allsmäktiga buke borde sitta inne med svaret på den stora och djupa frågan: Vad i helsefyr ska man ha för trosor för att troskanten inte ska synas genom kläderna? Vill helst slippa string eftersom jag tycker det är så galet fult, men det kanske är det som gäller? Har ni några bra (och snygga!) mirakeltrosor?
 
Sv: Trosrådgivning!

Jag har några som heter invisible från pierre robert, de är bra :)

I grund och botten handlar det om att ha trosor som passar rumpan, rent storlekmässigt.
Jag går ofta upp en storlek för att slippa kanterna.
 
Sv: Trosrådgivning!

Jag har från sloggie som är så kallade invisible.

Sen om jag får säga det själv så kan stringtroskanter synas dom också.
 
Sv: Trosrådgivning!

Steg ett är att inte ha för små trosor, de ska sitta uppe men inte sitta åt. Annars finns det olika varianter av sömlösa.
 
Sv: Trosrådgivning!

Säger som de andra: lagom stora, spets eller sömlösa. Modell kör jag oftast på hipster eller boxer, men det är nog väldigt individuellt. Tror det är mer material och passform än själva modellen som gör om kanten syns eller inte.
 
Sv: Trosrådgivning!

kl
får nog investera i spets tror jag! Sömlösa brukar vara i så läskiga material tycker jag... Men jag kanske bara har tittat på lågbudgetvarianter. Är förtjust i hipsters annars, men de "korvar" ju ihop sig så fasligt under byxorna, det är då jag upplever att det blir en kant som syns. Så länge man inte behöver ha byxor på sig är de ju snygga och bra i alla fall, men det funkar ju inte riktigt i vardagen.:meh: Eller så är problemet att jag envisas med att köpa trosor medså mycket bomull i som möjligt, och att det är därför de tenderar till att röra på sig. Oj, vilka problem jag har :p
 
Sv: Trosrådgivning!

Ha inte så tajta byxor :p
Nej, allvarligt. Ha rätt storlek på trosorna, varken för stora eller för små. Jag gillar Newbody och andra tråktrosor, de sitter där de ska på min rumpa i varje fall.
Jag har till och med haft pojkvännens kalsonger när jag inte hunnit tvätta :angel: Det syntes inga kanter, men så har jag nästan aldrig tajta byxor.

Lite ot kanske, men jag tycker string är bland det fulaste som finns.. Speciellt när folk har liiite för genomskinliga byxor eller brallor som sitter liiite för långt ner så man ser halva rumpan med ett litet snöre i mitten O_o
 
Sv: Trosrådgivning!

Är förtjust i hipsters annars, men de "korvar" ju ihop sig så fasligt under byxorna

Gör dom? Jag kör alltid på hipsters och har inte det problemet, förutom med ett enstaka par trosor måhända. De som "korvar" sig för mig är oftast av någon typ av siden eller liknande material.
 
Sv: Trosrådgivning!

Lindex!
Deras hipsters med spetskant är helt vansinnigt fina, sköna och inte blir det några kanter heller :)
 
Sv: Trosrådgivning!

Det är ofta Lindextrosor jag blir lite smått galen på, trots rätt storlek! Det är nog något fel på min bak. Men nu när jag tänker efter har jag nog haft spetshipsters därifrån för hundra år sedan, vill minnas att jag gillade dem. Skall absolut testas!
 
Sv: Trosrådgivning!

Lindex kan inte jag heller ha. De sitter alltid illa, oavsett storlek och modell.. Har man unik rumpa så har man ;)
 
Sv: Trosrådgivning!

Köper trosor i en speciell "tantaffär" och har fastnat för ett märke som heter "Avet". Fantastiskt sköna och underbar passform. Inte billiga men det är värt det.

A
 
Sv: Trosrådgivning!

Jag har samma krullproblem på en del hipster, för mig handlar det då oftast om att de är för högt skurna, och ofta i kombination med att de är liiite för lösa runt rumpan.

Jag har nyligen upptäkt walking-trosorna i bomull som bla säljs på gek*s. Heeeelt underbara!
Gillar även hms hipster med spetskant, men de är ju i nåt slinkit tyg, långt ifrån bomull. Men sköna och snygga är de. :)

Har några från pierre robert också, men tycker faktiskt de är överskattade.
 

Liknande trådar

Äldre Kära allvetande Buke. Jag behöver er hjälp. Hur bemöter jag på sakligaste möjliga vis kvinnofientliga åsikter, riktade mot mig? Det...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 694
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 357
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 926
Senast: BobberiBoo
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 605
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp