Hur bemöta kvinnofientliga åsikter på bästa sätt?

Nä. Mamma, moster och mormor som håller med. :meh:

Du kan ju hälsa dem att stenåldern vill ha tillbaka sina åsikter.

Män som överfaller och våldtar okända kvinnor gör det ju inte för att kvinnorna klätt sig på ett visst sätt eller ens för att de ser ut på ett visst sätt.

De gör det för att det ger dem sexuell makt, de vill skada, få utlopp för sina sjuka begär osv.

Jag förstår att det är svårt att växa upp med föräldrar (och släkt) som är så ålderdomliga i sitt synsätt på kvinnor att det känns som att de nyss kravlat upp ur en tidskapsel från stenåldern, men det är väldigt bra och glädjande att se att du på eget bevåg börjar ifrågasätta deras resonemang, att du börjar inse att livet är inte alls som de påstått osv.

Du har helt enkelt börjat fila av navelsträngen och har blivit en egen tänkande individ som bildar sig en egen uppfattning om saker och ting :up:
 
Du kan ju hälsa dem att stenåldern vill ha tillbaka sina åsikter.

Män som överfaller och våldtar okända kvinnor gör det ju inte för att kvinnorna klätt sig på ett visst sätt eller ens för att de ser ut på ett visst sätt.

De gör det för att det ger dem sexuell makt, de vill skada, få utlopp för sina sjuka begär osv.

Jag förstår att det är svårt att växa upp med föräldrar (och släkt) som är så ålderdomliga i sitt synsätt på kvinnor att det känns som att de nyss kravlat upp ur en tidskapsel från stenåldern, men det är väldigt bra och glädjande att se att du på eget bevåg börjar ifrågasätta deras resonemang, att du börjar inse att livet är inte alls som de påstått osv.

Du har helt enkelt börjat fila av navelsträngen och har blivit en egen tänkande individ som bildar sig en egen uppfattning om saker och ting :up:

Tack för pepptalk! <3
 
Jättestor skillnad på hur du förhåller dig till och ifrågasätter deras ytterst märkliga kvinno och livssyn numera, mot tidigare :) och även om du möter på motstånd från dem, så fortsätt med det för du utvecklas åt helt rätt håll :up:

Håller med, @Dressyrtjejen_97
Det är stor skillnad mot hur du förhåll dig till liknande idiotier tidigare.

Keep up the good work!
 
Var i citatet "Alla har rätt att vistas var de vill, med vissa begränsningar, välja vad de har och inte har på sig och i vilken omfattning man vill berusa sig. Den saken är ju 100% klar. " står det att man måste? Det står heller ingenting om var man får vara eller vilka kläder man måste ha. Så jag undrar vem som inte läst vad.....:angel:


Nu var det ju förmaningarna som TS fick som diskuterades, inte vad du tycker är bra råd.
 
Jovisst, som jag skrev om mörkertalet. Samtidigt poängteras ju i samma Metroartikel att upprepade våldtäkter registreras som unika fall i statistiken - och upprepade våldtäkter gissar jag till största del sker just i hem/närstående-situationen, vilket skulle kunna skeva till statistiken en aning åt andra hållet. Och NTU från 2016 var förmodligen inte klar när Metroartikeln publicerades i mitten av januari.
Jag tror att absoluta sanningar är svåra eller omöjliga att hitta, men mitt intryck är bara att man kanske inte kan avfärda NTU rakt av och den gamla sanningen att de absolut flesta våldtäkterna sker i hemmet och av en närstående kanske inte nödvändigtvis är lika aktuell idag som tidigare.

Fast varför använda NTU 2016 som referens när det finns en nyare?
https://www.bra.se/nytt-fran-bra/arkiv/press/2017-11-15-fler-privatpersoner-utsatts-for-brott.html
 
Nu var det ju förmaningarna som TS fick som diskuterades, inte vad du tycker är bra råd.
Du får ursäkta men jag svarade på en fråga som ställdes till mig "Måste man vara onykter för att vara ute efter 23? " Jag vet inte om det har några andra orsaker än ren glömska, det att du förträngt att du ställde den frågan? Så OT är väl ditt fel i så fall ?:confused:
 
Fritextkommentarer kring relation mellan gärningsman/offer saknas ju i 2017, men båda undersökningarna visar ungefär samma skillnad mellan ensamstående och sammanboende - att andelen utsatta bland ensamstående är 4-5 gånger större än andelen utsatta bland sammanboende. Vilket skulle gå att tolka som visst stöd för mina funderingar.
 
Fritextkommentarer kring relation mellan gärningsman/offer saknas ju i 2017, men båda undersökningarna visar ungefär samma skillnad mellan ensamstående och sammanboende - att andelen utsatta bland ensamstående är 4-5 gånger större än andelen utsatta bland sammanboende. Vilket skulle gå att tolka som visst stöd för mina funderingar.
Men just vad det gäller övergrepp så kommen ju en stor grupp till, förutom ensamstående och sammanboende. Det är ju gruppen inneboende, dvs de barn o ungdomar som bor hos vårdnadshavare . Där vuxna, syskon, släktingar eller vänner till familjen begår övergrepp som aldrig lyfts fram i dagen.

Att sedan ensamstående befinner sig i en högre riskzon vad det gäller att utsättas för brott av okända är väl egentligen rätt naturligt, eftersom den gruppen till stor del består av individer i sin aktivaste ålder, både vad det gäller sexualitet och vad det gäller aktiviteter utanför bostaden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp