Tror jag har bestämt mig för hingst!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare akktern
  • Startdatum Startdatum
Ja det kan man väl inte svara på när man inte vet något om stoet...eller hur!?! ;) :D

Som hingst tycker jag att Szkopul är en intressant outsider och att det ska bli väldigt spännande med hans son på bruksprovet.

Jag skulle inte använda den hingsten i min verksamhet mest p.g.a. att han inte visat att han nedärver sina positiva egenskaper i nog stor utsträckning. Dessutom har han inte nog prestationssäker stamtavla själv, vilket gör graden av säkerhet lägre.

Hans son är bara tre och ska inte visas förrän nästa år. Han blev rekommenderad som fyraåring.
Vad gäller nedärvningnen är det väl svårt att uttala sig då han har såpass få avkommor?
Jag tror att det är ett bra val då han har hög exteriörpoäng och bra temperament.

Jag tycker han verkar intressant! Mitt sto är av den lite grövre typen och det får inte vara en för grov hingst och han passar med henne i exteriör. Sen har jag hört att han ska ha trevligt temperament och det är väldigt viktigt för mig. Vill ha en trevlig häst. :) Sen känns det lite tråkigt att betäcka med hingstar som alla använder tex Quite Easy.. :angel:

Vi hade honom där jag jobbade inför hans bruksprov för länge sen. Jättetrevlig häst, bra temperament och världens utstrålning. Han stod då i privatstall på ridskola och allt spring där bekom honom inte en sekund.
Hur han nedärver är ju svårt att säga eftersom avkommorna är få.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 975
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 928
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar