Tror jag blir utskälld idag av vården

Status
Stängd för vidare inlägg.

myzzan

Trådstartare
Eftersom vården är som den är så drar jag mig för att ringa vårdcentralen nummera. Men mamma vill att jag ska ringa dom idag efter att ha sett mitt lår i helgen . För att få det dokumenterat ... Jag är så lugn så. Bara trött på vården när man får samma svar varje gång och då ringer jag inte ner dom i onödan
20220904_161000.webp
 
Det där såg verkligen inte trevligt ut.
Om du inte får bra bemötande av din vårdcentral, har du möjlighet att byta vårdcentral? När jag ringer vårdcentralen har de förvisso ofta långa väntetider, men jag får alltid trevligt bemötande. Likadant när jag ringer vårdguiden (vilket jag ofta gör för att kolla om det är någon idé att höra av sig till vårdcentral eller om det finns annat att göra som är lämpligare). Utskälld, det har jag verkligen aldrig blivit.
 
Jag såg liknande ut efter en avramling i våras (+ hade jäkligt ont direkt efter). Var verkligen i valet och kvalet om det var värt att ringa men kontaktade iallafall 1177. De sa att jag absolut skulle uppsöka vård och ville helst att jag skulle åka till akuten (10 mil bort) då vårdcentralens röntgen stängt för dagen. Det tyckte jag verkligen kändes overkill så fick en tid på VC direkt nästa morgon.

Morgonen efter gjorde det inte alls lika ont så det kändes verkligen som jag åkte dit i onödan men de tog det på största allvar och undersökte mig verkligen utan och innan och påpekade flera gånger att sådana här skador (min låg kanske lite högre upp än din, hade ont kring bäckenet) ska man absolut inte chansa med då det finns så mycket organ som kan ta allvarlig skada av en sådan smäll. Helt galet bra bemötande även om jag själv mest tyckte jag tog upp deras tid i onödan :o
 
Det där såg verkligen inte trevligt ut.
Om du inte får bra bemötande av din vårdcentral, har du möjlighet att byta vårdcentral? När jag ringer vårdcentralen har de förvisso ofta långa väntetider, men jag får alltid trevligt bemötande. Likadant när jag ringer vårdguiden (vilket jag ofta gör för att kolla om det är någon idé att höra av sig till vårdcentral eller om det finns annat att göra som är lämpligare). Utskälld, det har jag verkligen aldrig blivit.
Nej , men jag kan gå och stå . Vi får se vad dom säger . Pratade med 1177 och fick tips på vad jag kunde göra själv
 
Jag såg liknande ut efter en avramling i våras (+ hade jäkligt ont direkt efter). Var verkligen i valet och kvalet om det var värt att ringa men kontaktade iallafall 1177. De sa att jag absolut skulle uppsöka vård och ville helst att jag skulle åka till akuten (10 mil bort) då vårdcentralens röntgen stängt för dagen. Det tyckte jag verkligen kändes overkill så fick en tid på VC direkt nästa morgon.

Morgonen efter gjorde det inte alls lika ont så det kändes verkligen som jag åkte dit i onödan men de tog det på största allvar och undersökte mig verkligen utan och innan och påpekade flera gånger att sådana här skador (min låg kanske lite högre upp än din, hade ont kring bäckenet) ska man absolut inte chansa med då det finns så mycket organ som kan ta allvarlig skada av en sådan smäll. Helt galet bra bemötande även om jag själv mest tyckte jag tog upp deras tid i onödan :o
Jag hade ont efteråt ja . Jag ringde 1177 och sa då hur jag kunde röra på benet dagen efter . Fick tips på hur jag kunde göra själv . Men skulle ringa vårdcentralen början på veckan . Och nu har man ringt. Får se vad dom säger ...
 
Eftersom vården är som den är så drar jag mig för att ringa vårdcentralen nummera. Men mamma vill att jag ska ringa dom idag efter att ha sett mitt lår i helgen . För att få det dokumenterat ... Jag är så lugn så. Bara trött på vården när man får samma svar varje gång och då ringer jag inte ner dom i onödan Visa bifogad fil 99497
De kommer inte skälla på dig. Jag gick ju dit först 4-5 veckor efter och hade då även en spricka i höften. Dock gjorde de inte så mycket annat än att ge mig lite starkare värktabletter (eftersom jag inte kunde sova på nätterna). :)
 
Senast ändrad:
De kommer inte skälla på dig. Jag gick ju dit först 4-5 veckor efter och hade då även en spricka i höften. Dock gjorde de inte så mycket annat än att ge mig lite starkare värktabletter (eftersom jag inte kunde sova på nätterna). :)
Jag sover så jävla gott om nätterna, nu har jag börjat snurra rundor igen i sängen och de är som vanligt med mig då..
 
Det var en rejäl lårkaka! Sådär ser jag också ut (men har börjat bli lite mer grön 😆 efter en rejäl vurpa i källartrappan).
Av ren nyfikenhet, vad vill du att vården ska hjälpa dig med?
 
Det har jag kunnat varje gång jag ringt dem. Jag har t.o.m. ringt för ett litet sår på fingret :)
Jo , men många gånger tänker man detta här kan jag lösa själv om jag får råd hur jag ska göra . Bara en gång 1177 sa du får nog åka in till akuten låter som blindtarmen bråkar(och de stämde med )
 
Det var en rejäl lårkaka! Sådär ser jag också ut (men har börjat bli lite mer grön 😆 efter en rejäl vurpa i källartrappan).
Av ren nyfikenhet, vad vill du att vården ska hjälpa dig med?
De kan man lungt säga va , lårkaka delux. De var morsan som höll på att trilla baklänges I lördags när hon såg låret. Nu ringer du vårdcentralen , jaja jag har pratat med 1177. Hon är rädd att jag har brutit något , men när jag kan gå stå belasta benet så.

Min gubbe sa till mamma att jag halta knappt jämfört med i torsdags 😊
 
Eftersom vården är som den är så drar jag mig för att ringa vårdcentralen nummera. Men mamma vill att jag ska ringa dom idag efter att ha sett mitt lår i helgen . För att få det dokumenterat ... Jag är så lugn så. Bara trött på vården när man får samma svar varje gång och då ringer jag inte ner dom i onödan Visa bifogad fil 99497
Logga in på www.1177.se då slipper du riskera att få en person som irriterar sig på din röst och de som svarar på mejl klarar för det mesta på att fokusera på sakfrågan. Detta är min erfarenhet. Jag tycker vårdcentralen ska titta på lårkakan.
 
Lårkakor ser ju ofta brutala ut men är i de flesta fall ofarliga. Så länge det inte blir värre så hade jag nog avvaktat men det är ju inget som hindrar en att prata med 1177.

Min sambo hade likadant när hans polare kastat bowlingklot på hans ben på fyllan 😅
 
Logga in på www.1177.se då slipper du riskera att få en person som irriterar sig på din röst och de som svarar på mejl klarar för det mesta på att fokusera på sakfrågan. Detta är min erfarenhet. Jag tycker vårdcentralen ska titta på lårkakan.
Bara av nyfikenhet och för att jag själv har sett ut sådär några gånger efter avramling - går det att "göra något" åt en lårkaka, eller är det bara för att utesluta fler skador som du tycker att VC ska titta?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Utan att sjukvården har sett låret så får man svaret lårkaka .

Ja det är ganska uppenbart att det är en lårkaka :D

Jag förstår inte varför du skulle bli utskälld?
Jag har en kompis som är hypokondriker och söker primärvården för allt möjligt. Har aldrig upplevt att hon blivit illa bemött. Jag tänker att läkarna säkert tänker ett och annat men de verkar professionella. Däremot fattar jag absolut att de kan känna en frustration över hur primärvårdens resurser används av allmänheten.

Med det sagt hade jag aldrig sökt sjukvård för ett hematom/lårkaka
 
Eftersom vården är som den är så drar jag mig för att ringa vårdcentralen nummera. Men mamma vill att jag ska ringa dom idag efter att ha sett mitt lår i helgen . För att få det dokumenterat ... Jag är så lugn så. Bara trött på vården när man får samma svar varje gång och då ringer jag inte ner dom i onödan Visa bifogad fil 99497
Köp Hirudoid salva och smörj.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 328
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 027
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp