Trollkarlen

Sv: Trollkarlen

Jag gillar inte Kari. Jag tycker att han rasar för mkt i media. All the time. "Kari rasar mot this." "Kari rasar mot that." "Nu rasar Kari mot allt." Jaja!

Att han kör in mest pengar är väl inte konstigt, han startar ju mest av alla och har typ 500 ( ;) )häst i träning..
Tex så är han vinstrikaste stall i jan, men har startat nästan 3 ggr så mkt som andra vinstrikaste stall. Han startar ju 1000 ggr fler per år än andra stortränare. Svårt då att köra in mer pengar liksom.

Och jag som va så korkad att jag trodde att hästarns skulle komma i första hand för att travet överhuvudtaget ska överleva. Du resonerar som man för dagen gör "over there"!!

Om du inte begriper att om spelarna inte spelar så kommer fler och fler travhästar "försvinna" då det inte kommer finnas någon marknad för hästarna. Då blir snart alla hästar hobby hästar och det är väll de du vill som jag förståt det. Jag till skillnad mot dig förutsätter att hästarna sköts på bästa möjliga sätt. Jag har inte sett mycket de 8 åren jag arbetat 100% med trav som jag kan säga är djurplågeri. Misskötsel har jag sett oftast pga oförmågan att se vad som är bäst för hästen och viljan att göra rätt och det blir istället fel.
Jag gillar Amerikansk travsport vad är fel i det?
Vissa gillar amerikansk fotboll och vissa våran fotboll precis samma sak.

Om du inte begriper att om spelarna inte spelar så kommer fler och fler travhästar "försvinna" då det inte kommer finnas någon marknad för hästarna. Då blir snart alla hästar hobby hästar och det är väll de du vill som jag förståt det. Jag till skillnad mot dig förutsätter att hästarna sköts på bästa möjliga sätt. Jag har inte sett mycket de 8 åren jag arbetat 100% med trav som jag kan säga är djurplågeri. Misskötsel har jag sett oftast pga oförmågan att se vad som är bäst för hästen och viljan att göra rätt och det blir istället fel.
Jag gillar Amerikansk travsport vad är fel i det?
Vissa gillar amerikansk fotboll och vissa våran fotboll precis samma sak.

Nää, det är du och dina kompisar som vill att alla hästar ska bli hobby travare, jag ser hellre att dom är kvar i proffs träning.

Du har rätt i att försvinner spelet så försvinner sporten så som den är på väg att göra "ower there". Marknaden där för hästarna lär dock inte försvinna med tanke på den "omsättning" av individer Amerikanskt trav omsätter. Vad säger statestiken, majoriteten startar som 2-3 åringar sedan är det "good bye".

Majoriteten av spelarna i Amerika har heller ingen aning om vad hästen dom spelar på heter,, däremot vet dom vilket nummer dom spelar på. Här i Sverige har man en annan syn och det är marknadsföring genom profiler!!! Tränarprofiler,Kuskprofiler och främst Hästprofiler. T.O.M. Greta 78 år vet namnet på flera topptravare i Sverge, vet oxå att tränaren och kusken med grön dräkt och reklamen ELON på ryggen heter Svanström.

Jämför man Svensk trav med Amerikans i tävlingssammanhang så tycker i alla fall jag att Svensk drivningarna ser mer djurvänliga ut än Amerikanska enhands "klyvningar". Svensk trav visar oxå att man är skickligare på att tävla samma individ högre upp i åldern, trevligast av allt genom inköp av såkallade 4åriga amerikanska "förredettingar" visat att dom har en lång framtid som tävlingsindivider i Sverige där spelarna ofta talar varmt om hästens prestationer titulerade med hästnamnet,,,, inte bara ett nummer.

Det här tråden avslöjar en hel del om hur vissa resonerar. Plötsligt är mkt inom Svensk trav ren skit, fördommar haglar,och tränare kritiseras.

Vojjne vojjne. :crazy:

Det här tråden avslöjar en hel del om hur vissa resonerar. Plötsligt är mkt inom Svensk trav ren skit, fördommar haglar,och tränare kritiseras.

Plötsligt? :rofl:
Jösses, du svänger ju omkring med en koll som liknar en full elefant på en ålandskryssning som har gratis bar..

kl

Jag tycker att det är märkligt att det finns sk förvandlingsnummer då dom enbart har semester mellan två starter.....

AM

T.O.M. Greta 78 år vet namnet på flera topptravare i Sverge, vet oxå att tränaren och kusken med grön dräkt och reklamen ELON på ryggen heter Svanström.

:rofl::rofl::rofl:

Du kanske inte riktigt har så bra koll på svensk travsport som du vill utge dig för... Mig veterligen heter han Svanstedt

Nä då...misströsta inte, vi har ju Gunnar melander :love::love:
Tog av mig kepsen när jag hälsade på honom!!
(Fick sen beröm för att jag fick Black Runner att vinna lopp!!)
Bokat plats åt vår eventuella Scarlet Knightare om vi behåller den.

Du fortsätter att blindt tro på media...:crazy:

I det här fallet kan jag berätta att familjen Kari inte bara består av en Trollkarl till pappa, de har oxå en m.k.t. begåvad "Häxa" till Mamma, (fantastisk veterinär!), och 2 trollungar till döttrar.

Det handlar om ren Häxbryggd:D Man tar bara lika delar bra träning med god hästhållning, och vips har man en stjärna:devil:

Föresten intressant det där Coari, "En tränare du beundrar"?

Kan du spinna vidare på det, jag hade fått för mig att du inte gillar trav överhuvudtaget? Ok Ok, nu har jag ju inte läst allt. Hur mår fiskarna föresten?

Liknande trådar

Trav Vad är det som händer och varför kastar sig hästen av banan?:eek: http://ekstrabladet.dk/sport/betting/trav/article1876686.ece...
Svar
14
· Visningar
2 936
Senast: hag391
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) En småtränares värsta mardröm? Att ”Trollkarlen” i Holm får ta över deras hästar. Orso och Einar Celeber är de senaste...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Gunnar
·
Trav Källa Aftonbladet trav 365 Länk: http://www.aftonbladet.se/trav365/article4669320.ab...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 881
Senast: martha
·
Trav Åbys måldomarnämnd lämnade igår över en omdiskuterad händelse i Drottning Silvias Pokal på Åby till STC:s disciplinnämnd att bedöma. Med...
2
Svar
23
· Visningar
3 509
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar