Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och ja, det hade väl kommit in något tips om det under pågående tävling.Sedan sammanträdet flyttats fram kommer Sofia Kroon att stängas av från tävlande tills beslut kommer.
Om man "orkar" läsa vad jag i startinlägget skrev så har jag inte generalliserat en hel sport. Jag har heller inte kritiserat utövarna i just denna sport generellt. Det jag kritiserar är STC:s slappa aggerand i ärendet.
Tar det igen: Och sedan påstår STC att Travsporten är till hästarnas välmående..
Fy fasen va det stinker skit om hur dom har kontroll på sina amatörtränare med licens.
Hade dom bara aggerat i samma stund dom fick kännedom så skulle många liv ha kunnat räddats och ett långvarigt lidande kunnat undvikas.
Jag håller med dig att det skulle vara bra med bättre kontroller i alla dicipliner, Galoppförbundet, Ridsportförbundet,Islandshästförbundet (eller vad det heter), ex ex .
Alla sportet med hästar måste tåla hårdare granskning för den enskilda individens välbefinnande.
svårt att bestämma dig
Martha hjälper...diskutera
OT jag veeeet
jag håller med dig fullständigt! varför hålla på tracka de som är inom tarvsporten, vi försörjer ridsporten? ( atg )
Fast det där är en mild överdrift - "gärdsgårdstävlingar" arrangeras av klubbar som inte har en krona från travsporten. Det är möjligen så att ridsportförbundet får pengar, men det är LÅNGT IFRÅN alla som får någon del av det. De flesta klubbar får betala för ALLT de utnyttjar.utan folk somäger , tränar o tävlar travhästar skulle inte ridsporten få in ett jota...då står dom därmed sina gärdsgårdstävlingar. utan utbildningar osv
Fast det där är en mild överdrift - "gärdsgårdstävlingar" arrangeras av klubbar som inte har en krona från travsporten. Det är möjligen så att ridsportförbundet får pengar, men det är LÅNGT IFRÅN alla som får någon del av det. De flesta klubbar får betala för ALLT de utnyttjar.
Amatörtränare äger sina hästar själva.
ok, så det funkar så. Men det är ändå ett otroligt hemskt fall av ren vanvård, hemska bilder och man undrar ju hur det kan få gå så långt utan att någon
reagerar, men det är klart ligger gården helt avlägset där det aldrig går förbi folk så kanske ingen upptäcker sånt här i tid.
KL
Jag tycker inte man kan jämföra så vitt skilda fall som Kroon och detta fall av vanvård. Det känns inte jämförbart.