Trickutmaning! (nästan adventskalender?)

(Min sökhund räddade mig senast idag-tappad bilnyckel på stallplan och astrött matte som undervisat i 7 timmar. Boss hittade nyckeln på 2 min!)

Jag tycker leta nyckel låter som ett strålande nästa trick, då får vattenMonstret mer tid att räkna ut att BLÅSA BUBBLOR! :rage::laugh:

Hitta nycklar, mobil och plånbok var bland det första han fick hjälpa sin tankspridda matte med nämligen. Den där filmen med den trickgalna hunden som postades här, där hon plockar upp en plånbok ur en ryggsäck? Jag får säga till gäster att lägga handväskor etc på hatthyllan, annars är tjuven framme... Han älskar att leta borttappade viktiga saker, och är inte så noga med om de faktiskt är borta. Eller vem de tillhör. :angel:

(Stimuluskontroll, vaddå? :confused:)

(Min sökhund räddade mig senast idag-tappad bilnyckel på stallplan och astrött matte som undervisat i 7 timmar. Boss hittade nyckeln på 2 min!)

Monster hittade en bilnyckel (lånad bil :nailbiting:) på ett hygge där vi gått i ca en timme innan jag upptäckte nyckeln var borta. Ingen mobiltäckning, gubbarna (som väl inte kunnat hjälpa så mycket ändå) på andra sidan eländet, och nyckeln (visade det sig) noggrannt överkörd av skotaren, under en rishög, begravd i iskall lera. Den dagen var han dyr! :love:

Tog drygt 20 minuter och vi var redan rätt trötta (att klänga omkring på ett färskt hygge är hårt jobb!), men han klarade det! Sen dess har pappa hållit käft om alla "fånigheter" jag "förstör hunden" med. ;)

Jag tycker leta nyckel låter som ett strålande nästa trick, då får vattenMonstret mer tid att räkna ut att BLÅSA BUBBLOR! :rage::laugh:

Hitta nycklar, mobil och plånbok var bland det första han fick hjälpa sin tankspridda matte med nämligen. Den där filmen med den trickgalna hunden som postades här, där hon plockar upp en plånbok ur en ryggsäck? Jag får säga till gäster att lägga handväskor etc på hatthyllan, annars är tjuven framme... Han älskar att leta borttappade viktiga saker, och är inte så noga med om de faktiskt är borta. Eller vem de tillhör. :angel:

(Stimuluskontroll, vaddå? :confused:)
Hahaha!! Har du uppfostrat en ficktjuv??!!:eek::confused:

:D:D

Okej, ny vecka, nytt trick.

Veckans utmaning är...*trumvirvel*...

Hur många saker kan man göra på en stol?

Det är alltså flera trick i samma, för att alla ska kunna ha kul:
- Lära hunden att kliva upp på ett upphöjt föremål (stol/pall/balansboll/stubbe/sten/vadnivill)
- Kroppskontroll- och självförtroendeövning i att kunna/våga stå på en liten yta/instabilt underlag
- Kreativitet. Hur många olika trick kan ni komma på som går att utföra på stolen? (Fritte kan inte så många, stå-sitt-ligg, nostarget, snurra lite och skaka tass)
- Generalisera: kan ni hoppa upp på stubbar i skogen? Papperskorgar i stan? Göra high five från ett elskåp?

Direktlänk: www.facebook.com/video.php?v=10152661154053666&l=3764367862552485902

OO! Stolen kan nog vara mer för oss! Alice blev mest förbannad på vattenskålen.. Slutade med att jag tricktränade katten istället! :D

Stol it is! :up: Eller nja pall får det bli för oss eftersom jag försöker förklara att stolar är absolut förbjuda att kliva upp på, eftersom han från stolen når ännu längre in på diskbänken mot när han "bara" står på golvet... :rage: Mattjuv av stora mått! :rage:

Awww... Note to self: åk till IKEA och köp ett bord eller nåt som Monster får plats på. :meh:

Nädå, skojar bara, det ska nog gå att komma på något! Just en stol eller pall lär det dock inte bli. :p

(Inser jag lät tjurig, det var inte meningen! Jag tycker verkligen det låter som ett - eller flera då ;) - jättekul trick, @Trickkungen! )

Generalisera: kan ni hoppa upp på stubbar i skogen?
Det bästa Tico vet med skogspromenader är alla stenar, stubbar och omkullvälta träd som man kan hoppa upp på! :rofl: (Gärna med snabba språng på hala ytor bakom ryggen på matte :nailbiting:)

Ska gnugga geniknölarna och se vad vi får fram! Känns som om denna veckas trick(s?) kan bli intressant! :)

Haha, det sid bordet har vi och var précis det jag tankte pa att anvanda nar jag laste trick beskrivningen "Hmm, det bordet far nog Chewster plats pa."

Ooh, kul trick-idé!
Vovva bubblar ju numera djupt om man slänger i en godis på botten, tror vi får nöja oss med det :)

Hon kan ju hoppa upp i soffa/säng på kommando, så det borde ju inte vara heeelt omöjligt med stol då :)

Denna veckas trick passar Ziva perfekt, bergsget som hon är :p ska se om jag kan hitta på nåt nytt och få med mig en kamera + operatör ;)

(bubbla tyckte hon bara jag var dum som föreslog och demonstrativt la sig ned bredvid skålen istället....
)

Paxa har tröttnat på att lära sig nya saker. När jag tar fram klickern går hon o lägger sig. Senaste 2 veckorna har hon lärt sig vacker tass, sitt fint och bubbla. Innan kunde hon backa, sitt och ligg. Nu är hennes hjärna full, tydligen. Försökte lära henne snurra, men hon bara backade och när det inte dög så blev hon sur o gick o la sig ;)

MEN, testade nu ikväll och hon hoppade upp på stolen, satt, låg och gjorde vacker tass på den. Wohoo! Framgång! Nu ska hon lära sig att våga stå och sitta fint. Wish me good luck!

Jättebra trickutmaning förresten! Inte bara onödigt för att trötta ut hunden utan lite självförtroende o balans/stadga också. Kanon! :D

Paxa har tröttnat på att lära sig nya saker. När jag tar fram klickern går hon o lägger sig. Senaste 2 veckorna har hon lärt sig vacker tass, sitt fint och bubbla. Innan kunde hon backa, sitt och ligg. Nu är hennes hjärna full, tydligen. Försökte lära henne snurra, men hon bara backade och när det inte dög så blev hon sur o gick o la sig ;)

MEN, testade nu ikväll och hon hoppade upp på stolen, satt, låg och gjorde vacker tass på den. Wohoo! Framgång! Nu ska hon lära sig att våga stå och sitta fint. Wish me good luck!

Jättebra trickutmaning förresten! Inte bara onödigt för att trötta ut hunden utan lite självförtroende o balans/stadga också. Kanon! :D
Prova att blanda in nån jackpotbelöning. Typ torkat hjärta eller annat som hon inte är van vid men tycker är jättegott.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka