Trickutmaning! (nästan adventskalender?)

Åh vad roligt! Vovve har en egen stol brevid husses dator. Han sitter där med husse och tittar på youtube, eller när han vill ha massa kliiii! Hehe, så han borde ju inte var så svårövertalad till att göra saker på stolen :D

Jag tycker ni har en konstig inställning till det här med trickutmaning för aktivering. Ni blir jätteglada över att träna sånt ni redan kan? ;)

Här kom insikten att jag tjatar som fasen på Fritte för att få till växlingarna mellan positionerna, så krutet ska läggas där. Det jag ber om ska ske och det ska ske när jag ber om det :p

Prova att blanda in nån jackpotbelöning. Typ torkat hjärta eller annat som hon inte är van vid men tycker är jättegott.
Absolut, ska testa det! Nu ikväll med stolen fick hon kakor, för det var närmast till hands. Hon hade tiggt helt kvällen när jag ätit kakor, så det var väl lite motiverande.

Duger hoppa upp på stolen till tvättmaskinen när den centrifugerar och göra stå från sitt ? Hoppa på stubbar/stenar eller gå på träd är ingen sport för våran del,det har hon tränat sen bebis.
Obs att min hund är 26cm,aldrig tränad (hon kan stanna ,kom och nej) :o

Inser nu när jag skriver att mina brukshundar kunde så mycket mer även om det inte var tävlingsrelaterat

Stol är ju ganska lätt, jag valde det för att de flesta har tillgång till det hemma. Går ju att göra hur svårt som helst med extremt liten yta att stå på. Tex ett rejält rep hängande mellan två punkter så det blir som en gunga. En skottkärra i rörelse, smala vägbommar...

Jag tror vår variant blir att lägga extra krut på balansträningen på boll den här veckan. Stubbar osv kan hon och växla trick kan hon. Stol vill jag inte lära henne tror jag (har en hund som flyger över möbler redan som det är).

Tips på att få stolen att inte glida? Har lagt badrummsmattan ovanpå stolen (då vi bara har lackade stolar) men själva stolen glider med, vilket herrn inte gillar. Jag kan iofs hålla den, men då blir jag lite låst.

Tips på att få stolen att inte glida? Har lagt badrummsmattan ovanpå stolen (då vi bara har lackade stolar) men själva stolen glider med, vilket herrn inte gillar. Jag kan iofs hålla den, men då blir jag lite låst.

Kan du ställa den på en stabil, djupluggig matta? Eller på ett halkskydd? Sätta benen i skor? Lägga liggunderlag/yogamatta under? Ställa stolen i ett hörn?

Vi har tränat lite på en högre badrumspall, svårt tyckte galningen eftersom han var tvungen att balansera samtidigt som han försökte komma åt godiset... ;) Men efter ett par gånger gick det bättre! Stenar och stubbar balanserar vi på hela tiden ute så det räknar vi inte riktigt... ;)

Har precis börjat med att lägga targeten i skålen, och inga problem tyckte Tico; "Det här kan jag ju, busenkelt matte! :D" Men så fort det hamnade pyttelitet vatten i skålen såg Tico ut ungefär så här; :eek: och verkade ha glömt bort allt vad target heter och vågade bara kasta en 1/4 sekunds långa blickar på skålen... Tillslut lyckades ja dock övertyga Tico att han inte kommer avlida om han stoppar ner nosen i skålen, så det gör han gladeligen nu även om han fortfarande inte tänker nudda vattnet...

Haha, tränade lite igår och nu är vi på samma nivå. Men hon nuddade faktiskt vattenytan stundtals igår. Ska testa nu igen om det blivit någon skillnad när det fått sjunka in över natten :D

Haha, tränade lite igår och nu är vi på samma nivå. Men hon nuddade faktiskt vattenytan stundtals igår. Ska testa nu igen om det blivit någon skillnad när det fått sjunka in över natten :D
Tico & jag har inte kommit så mycket längre, har nuddat vatten ytan några (typ 3, totalt) gånger, erbjuder hellre sig att stoppa ner tassen än nosen dock. :rofl: Han är inte så förtjust i det här tricket eller vatten övh...

Väljer att lägga det här tricket åt lite sidan nu, ibland behövs en paus och funderar på vad jag ska använda för nåt till denna veckas utmaning. Att hoppa upp på saker kan han ju, men finns det nåt som har en tillräckligt liten yta för att en liten pappis ska få behöva balansera? Hmm... Typ en pepparkaksburk :rofl:

Vovvan kan numera hoppa upp på köksstol! :D
Dock tycker hon det är ALLDELES för liten yta att vara på, så hon sitter och "klamrar sig fast" för fullt och vågar typ inte röra sig :p så göra tricks däruppe får nog vänta lite ;)

Att hon som 32-kilos vovve inte borde ha några större problem med att få plats på en stor stol, när hon kan klämma sig in på mindre yta i t.ex sofffhörnet, verkar hon ha missat knasfian :love:

Idaho det låter som att hennes självförtroende kommer växa när hon inser att hon kan även detta!

Jag kommer med ny utmaning senare ikväll? Hur har veckans utmaning gått för er andra?

Jag föll minst sagt efter den här veckan, vete fanken vad som hände ärligt talat. Jag tror nån har borrat hål i mitt huvud så när jag rör mig för snabbt så ramlar saker ut... Kan det vara så? :confused:

Japp, det är helt klart förklaringen, nån har borrat läckor i mitt huvud. :angel:

Men det får bli nya friska tag till veckan helt enkelt, och så får vi fortsätta i alla fall med vattenblåsandet parallellt. (Balansera på saker är inte riktigt Monsters grej, han är stor och tung så jag kan inte fånga honom så lätt om han tappar balansen och han har super dålig kroppskontroll - framförallt i baken. Givetvis är det något vi jobbar på och ska fortsätta jobba på, men just som trickutmaning blir det lite riskabelt eftersom jag inte riktigt litar på att jag prioriterar rätt om jag gör det för att det är "veckans trick"... I vårt fall är det nog viktigt att jag håller fokus på att det ska vara nyttig fysträning, inte så kul - tråkigt nog. :o)

Men, nytt trick, väntar i andlös spänning! :up: :D

Det gar hyfsat.
Hunden har lite svart att forsta att han kan tex lagga sig bakat och inte alltid rora sig framat sa han far svart att fa plats (hamnar pa framsta kanten och har massor av utrymme bakom sig) vilket resulterar I en del intressanta lagen.
Men nu varierar han latt mellan sitt, ligg, sta, sitt fint och skaka tass, target och annat sant dar basic pa bordet (det dar I lanken tidigare I traden).
Sen har vi en sanhar
animal4.png

ratt hopsjunken for mer balans ovningar. Dar ar det mindre avancerade ovningar som galler men mer kravande balans massigt.
Ute ar det is och inget vidare klatter vader sa dar skippar vi organiserad balansering. (Kor pa fullt os medvetslos over stock octen I snon istallet!)

Vill ni ha ett "användbart" trick med lite luddigare målbild eller ett specifikt som tex vattenkokandet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka