Trickutmaning! (nästan adventskalender?)

Dottern tränade in "Flytta ett föremål från en skål till en annan" sist hon var hemma :) Ska se om Edda vill bubbla :) Backa upp på nåt var ju också kul :)

Lite inspiration? ;)

OK, jag skulle kunna tänka mig att prova filttricket, men jag drar gränsen vid att skaffa en skateboard! Och den dag jag fångar Monster i famnen när han hoppar från bron, eller låter honom balansera på mina uppsträckta ben, det är dagen jag hamnar på sjukhuset! :laugh:

Bärtricket var riktigt coolt dock, fast Monster tyckte tydligen att det fick hunden att se jätteläskig ut... :cautious:

Nja, vi kämpar vidare med nuvarande uppdrag så får vi se. :p

OK, jag skulle kunna tänka mig att prova filttricket, men jag drar gränsen vid att skaffa en skateboard! Och den dag jag fångar Monster i famnen när han hoppar från bron, eller låter honom balansera på mina uppsträckta ben, det är dagen jag hamnar på sjukhuset! :laugh:

Bärtricket var riktigt coolt dock, fast Monster tyckte tydligen att det fick hunden att se jätteläskig ut... :cautious:

Nja, vi kämpar vidare med nuvarande uppdrag så får vi se. :p

Haha, jo det flesta trick är waaay out of min o Tico's league eller vad man nu ska säga men det är ändå väldigt inspirerande att se alla trick dom gör tillsammans, nåt att sträva mot? (Hennes råttor & katt kan minst lika kreativa saker)

Fånga tricket, iaf från det avståndet, är nog inget jag heller skulle vilja prova mig på. :crazy: Mer för Ticos skulle än min egen, kan jag knappast påstå att det är såvärst mycket tyng i en Pappis. :p

Vilken rolig tråd! Vi hoppar på utmaningen och har ikväll shejpat in bubblandet :D Trodde vid ett par tillfällen att hon skulle drunkna i skålen så som hon lyckades snorkla i sig vatten :laugh:
Tyvärr ingen film (hur gör ni för att fånga era tricks på film?)
Inte bara hunden som tyckte det var helfestligt, fick tillslut slänga ut katten när hon skulle fånga den viftande svansen (inte så mycket för att det störde hunden, hon märkte ingenting, utan mer för att jag inte kunde sluta skratta :p)

Jäklar vilken imponerande balans och kroppskontroll den hunden har!

Filten, skämmas och ringarna borde vi ju ha som utmaning tycker jag :)

Vi tränar fortfarande :)
Idag var en sån där dag när matte är tråååkig och sitter och pluggar mer eller mindre 14 timmar i sträck, så vovva har sovit framför brasan istället för träning.
Men nu på kvällen körde hon utan problem ner nosen djuuupt i vattnet och buubblade ordentligt för att hitta leversnitten på botten :p
Men köra ner nosen i vattnet om det inte finns något därnere, vad är poängen med det liksom?O_o undrar min vovva :p

Så, som någon annan sa, kör på ni med era tricks, så kommer vi kravlandes bakefter :p

Lååååååååååååååångt där bak hittar ni även mig och Gissa,det beror dock inte på hundens ointelligens utan på mattes :o

Dobbis / som är mycket mycket gamal bruksmänniska med allt vad det innebär (läs har inte hängt med i träningsmodet) och så är jag lite stenålders :banghead:

@Migo Bara det finns nåt enklare alternativ för oss nybörjare :p

För övrigt tror mamma att jag är ute efter att dränka hunden... :angel::cautious:

Variation är ju strålande!

Det intalar jag mig själv i alla fall, eftersom Monster nu är övertygad om att poängen med tricket är att köra ner huvudet till botten av skålen, öppna gapet litegrann (så det blir sug inne i jättekinderna), och så snabbt upp med huvudet till mitt knä och släppa ut allt vatten! :wtf:

... Tyvärr leder det till att jag skrattar som en full hyena, så jag har vissa problem att förklara för honom att det inte faktiskt är vad han ska göra. :o:laugh:

Men vårt trick är mycket bättre än att bara blåsa bubblor, så det så! :cool:

Variation är ju strålande!

Det intalar jag mig själv i alla fall, eftersom Monster nu är övertygad om att poängen med tricket är att köra ner huvudet till botten av skålen, öppna gapet litegrann (så det blir sug inne i jättekinderna), och så snabbt upp med huvudet till mitt knä och släppa ut allt vatten! :wtf:

... Tyvärr leder det till att jag skrattar som en full hyena, så jag har vissa problem att förklara för honom att det inte faktiskt är vad han ska göra. :o:laugh:

FILM!:rofl::rofl::rofl:

Definitivt! :up:

Haft super pass med hunden hittills (även om vi bara jobbat med att lära oss target än så länge :angel:) men när jag äntligen lyckats hitta ett ställa att palla upp mobil så att vi kan få oss på film så går allt åt pipan. :o Dold scenskräck? Men väldigt nyttig, insåg flera saker som jag gör helfel som jag inte tänkte på under passet.

Lyckats få vovve att bubbla några gånger, men sällan flera gånger i följd! Han dricker hellre, eller stoppar ner nosen utan att bubbla/drar upp huvudet snabbt. Filmade men då gick ju allt fel :p fick på film när han stoppar ner nosen iaf, men några bubblor hann vi inte med :p
Skitkul i vilket fall, och vi är också nybörjare!

Vi har försökt få till bubblor under veckan men min hund tillhör skaran som är övertygad om tricket går ut på att DRICKA vatten, inte bubbla det. Jag provade att lägga en godisbit i en skål med vatten men hon försökte dricka upp allt vatten för att komma till den, inte helt bra. Eftersom jag inte vill behöva springa ut med henne på nätterna gav vi upp och väntar nu ivrigt på att få ett nytt trick att träna på :up:

Och min dam vet precis att hon ska nostargeta plattan i botten på skålen men hon är absolut inte intresserad av att bli blöt om näsan.. (whippet kan tilläggas, det är liksom inte ens roligt att gå ut under hösten för gräset är blött)

Detta leder till att hon försöker targeta plattan i botten av skålen - från utsidan. Vilket innebär att vi just nu uppenbarligen försöker flytta alldeles för tung skål med nosen och skrattar ihjäl oss. Får se om det kan lossna så småningom. Vi är lite efter ;)

Och min dam vet precis att hon ska nostargeta plattan i botten på skålen men hon är absolut inte intresserad av att bli blöt om näsan..

Har precis börjat med att lägga targeten i skålen, och inga problem tyckte Tico; "Det här kan jag ju, busenkelt matte! :D" Men så fort det hamnade pyttelitet vatten i skålen såg Tico ut ungefär så här; :eek: och verkade ha glömt bort allt vad target heter och vågade bara kasta en 1/4 sekunds långa blickar på skålen... Tillslut lyckades ja dock övertyga Tico att han inte kommer avlida om han stoppar ner nosen i skålen, så det gör han gladeligen nu även om han fortfarande inte tänker nudda vattnet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka