Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min bubblar mer än gärna i vattenskålen om det trillat ner en bit mat där, så jag ska definitivt försöka få henne att göra det på kommando
Jag har en film från när hon kokar kaffe i en sjö i somras, samtidigt som hon plockar vita stenar från botten med typ hela huvudet under ytan, men den räknas kanske inte?
Äh stenar är väl inget? Jag önskar att jag hade haft på film när min huligan plockade upp levande abborrar ur en hink med vatten. Jag är mest rädd att få vattenskador, doppa huvudet kommer han att göra...Min bubblar mer än gärna i vattenskålen om det trillat ner en bit mat där, så jag ska definitivt försöka få henne att göra det på kommando
Jag har en film från när hon kokar kaffe i en sjö i somras, samtidigt som hon plockar vita stenar från botten med typ hela huvudet under ytan, men den räknas kanske inte?
Okej, får fundera lite mer på hur jag ska få henne att fatta det
Hon använder nog godis-i-mattes-hand lite som en "target"? för hon blir helfixerad vid godisen men är smart nog att inte stoppa ner nosen i vattnet när mattes hand är tom...
Vi tränar vidare
Okej, får fundera lite mer på hur jag ska få henne att fatta det
Hon använder nog godis-i-mattes-hand lite som en "target"? för hon blir helfixerad vid godisen men är smart nog att inte stoppa ner nosen i vattnet när mattes hand är tom...
Vi tränar vidare
Är absolut intresserad av tips, jag lär mig lika mycket som vovvan i det här
Alltså, vet hon att matte har godis i fickan så gör hon gärna alla tricks hon kan, gärna samtidigt Och stannar sedan upp och blänger uppfordrande med tanken "Jaha, nu måste NÅGOT ha varit det du ville, så hit med godisen!"
Lite sån är min också! Men nu har han fått börja fundera, jag tycker att de gråa hårstråna har ökat markant det sista dygnet! Men med vatten i så slog han hellre med tassen så nu har vi backat lite igen för att verkligen befästa!Är absolut intresserad av tips, jag lär mig lika mycket som vovvan i det här
Alltså, vet hon att matte har godis i fickan så gör hon gärna alla tricks hon kan, gärna samtidigt Och stannar sedan upp och blänger uppfordrande med tanken "Jaha, nu måste NÅGOT ha varit det du ville, så hit med godisen!"
Hahaha, jag höll på att dränka min hund när han var valp, jag kastade godbitar ut i vattnet för att locka honom att våga sig lite längre ut och han stack ner hela huvudet för att nosa var de landat... Om och om och om igen - av någon anledning måste han upp hela tiden och tömma ut sjön ur lungorna, men han visste att det fanns godis där nere om han bara letade tillräckligt...
Det blir shaping för oss, vill inte locka honom med något i botten av skålen.
Testa att döpa drickbeteendet - samtidigt som du lägger det på kommando så slutar man ju belöna "spontanförslaget" att dricka.
Fast stimulikontroll på att dricka vatten vet jag inte om man vill ha!