Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vovvan (som just idag blivit diagnostiserad med kvalster-allergi) stoppar nu utan problem ner nosen djupt i vattnet så det bubblar för att ta godis ur min hand, inte om handen är tom eller det ligger en godis lös på botten.
Funderar på om man skulle ta och ta bort så det bara var någon centimeter vatten i botten av skålen och lära henne ta godisen direkt från skålbotten istället för min hand och sen successivt fylla på mer vatten, vad tror ni mer avancerade trick-människor om den taktiken?
(Kan meddelas att jag försökte först med att bara ställa fram skålen med vatten för att kunna belöna direkt vid att hon nosade på den eller så, men det resulterade i först en snabbgenomgång av alla trick hon kan, sedan sitta och blänga på mig 5 minuter för att hon inte fick godis TROTS alla fina tricks hon visade upp och sen la hon sig ner och surade skålen var ju totalt ointressant... )
Vovvan (som just idag blivit diagnostiserad med kvalster-allergi) stoppar nu utan problem ner nosen djupt i vattnet så det bubblar för att ta godis ur min hand, inte om handen är tom eller det ligger en godis lös på botten.
Funderar på om man skulle ta och ta bort så det bara var någon centimeter vatten i botten av skålen och lära henne ta godisen direkt från skålbotten istället för min hand och sen successivt fylla på mer vatten, vad tror ni mer avancerade trick-människor om den taktiken?
(Kan meddelas att jag försökte först med att bara ställa fram skålen med vatten för att kunna belöna direkt vid att hon nosade på den eller så, men det resulterade i först en snabbgenomgång av alla trick hon kan, sedan sitta och blänga på mig 5 minuter för att hon inte fick godis TROTS alla fina tricks hon visade upp och sen la hon sig ner och surade skålen var ju totalt ointressant... )
Funkar filmen? Annars finns den hääääär.
Duger den? Syns väldigt dåligt, jag vet Duger tricket? Vi har inte lagt till något kommando, mer än att jag pekar på vattenskålen då.
I stort sätt helt shejpad. Hon fattade snabbt att hon skulle till vattenskålen för att få ett klick, dock började hon dricka. Sen tappade hon dock en godisbit i vattnet när hon drack, så då försökte hon ju ta den. Och då berömde jag massor! Så nu kan hon. tog ca 5 min
Haha hjälp! Det kommer ta åååår att lära min hund Håller precis på att lära henne backa upp med bakbenen på en låda. Eh ja.. Backa kan hon. Fast står det en låda bakom så går det ju inte, den står ju i vägen@Monstermom jag funderar på "stå på händer", dvs bakbenen mot en vägg och frambenen i golvet.
Oavsett är det precis sånt här jag behöver för tillfället! Trickträning är kul, det gör iaf Stoja nöjd ett tag och det är inte sånt jag lägger in krav och för höga mål (på mig själv mest) i. Apropå meningslösa trick, @Migo