Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Tack :DJag lärde honom från buga;) efter att han lärt sig ligg lärde han sig kompliment:D

Ja typ :D har en film snutt när jag lägger honom tänkte försöka lägga ut den sen;) tagen med mob och han har precis övat vinka så frambenet går som en elvisp men ni har väl överseénde med det:crazy: Tuffe och jag är ju ändå bara nybörjare (snart har vi jobbat i 4 månader:angel: )

http://www.youtube.com/watch?v=e4MnWSz7DJQ

Detta var nog det sämsta försöket på hela tiden XD och sen vart fasters hund helt plötsligt väldigt prat glad (som ni hör:angel: )
Tuffis va otålig och hade nyss övat på vinka så benet går som en elvisp :o:D borstsätt från det och den dåliga kvaliten så ser ni ju ingefär hur jag gör^^; (tillägger att jag inte behöver ha handen på ryggen jag bara lägger den där ibland för det är bekvämast för mig:angel: och använder bara godis när nya saker håller på att läras in inte annars, hade en morotsbit kvar och det va 3 gången vi öva ligg så han fick den :p )

Och har ser ni något eller så så ge kritik, jag är nybörjare och självlärd så jag erkänner att jag behöver alla tips jag kan få ;D :banana:

blir så nyfiken poå vart du ni håller hus dock...
bor nämligen tekniskt sett i kungsbacka oxå (men är gbg-are i hjärtat ;))
skicka gärna ett pm om du vill :) (hade vait spännande att se er "in action")

Jag (ljushuvudet på bild), håller på lära min islandshäst Órion lite tricks, framsteg gör vi också :)

22095846.jpg

22095851.jpg

Senast ändrad av en moderator:

ni som lärt hästarna att stegra (med och utan ryttare), buga och lägga sig ner. PM:a gärna mig, jag vill gärna lära min tjej det ;) hur gör man?? :D

Här kommer några bilder från i förrgår:

Buga uppsuttet:
cx4.jpg

Spansk trav:
cx2.jpg

cx7.jpg

cx8.jpg

cx6.jpg

cx9.jpg

Under inlärning, "spansk galopp". eller det är iaf vad jag kallar det hihi..
cx3.jpg

cx1.jpg

Senast ändrad:

Åh va läckert med spansk galopp, det får du se till att få på film nä ni blivit riktigt bra på det sen ;):D
Och va kul att ni kan rida med stången igen! Det verkar ju gå bra nu? :laugh:

stört sköna är ni ju :love: och väldigt duktig ponny du har ^^

hihi ja visst är det, just nu är det väldigt sprattligt bara:D hihi rena karateträningen:rofl:
haha ja jag tror jag ska filma imån så får ni se karateSpilliPink!:laugh:

ni som lärt hästarna att stegra (med och utan ryttare), buga och lägga sig ner. PM:a gärna mig, jag vill gärna lära min tjej det ;) hur gör man?? :D

Den som vill får gärna pm:a mig också. Håller på lite här hemma,men skulle vilja lära mig mer ! :laugh:

men din häst kommer ju ligga på fem min så fort du kommer till rebecca!liggandet kan man lära ur båda:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel