Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

*kl*

Mobil bilder igen^^; på Tuffis tricken går verkligen framåt:D

22135135.jpg

bergsgeten, han gjorde den ordentligt 2 gånger idag (vet att han fuskar på bilden)^_^

22135136.jpg

Tuffis i kompliment <333 han kan det nu, utan hjälp (för fick någon annan ta in benet nu gör han det själv ^_^

22135138.jpg

Tuffis ligg <3 han ligger på komando nu också, fick ingen bild men snart kan han sitta också (har fixat det en 5-6 gånger) det sitter dock inte helt änn.

och till alla här! jag skriver inte jätte ofta (speciellt om jag inte har bilder, men jag tittar och ni är alla verkligen JÄTTE duktiga <3 ^_^

HERREGUD vilken lättlärd häst du har! :eek:
Suckar när jag ser er för att jag inser att om jag och Conny ska klara detdär kommer vi vara 45 resp 44 innan vi är färdiga :rofl:

För att inte tala om mej och Figge! Här har man tränat och tränat på att få hästan att göra nånting med egen motor, men icke. Det enda han gör då är spela fotboll (tills han dribblat undan sig själv..), leka med lastpallar och stå i bildäck. Han är rätt.. långsam av sig :p Vi lär väl vara 80+ båda två innan han går med på att testa något lite svårare :p

Mos: Han är ju så hemskt söt, din shettis! Du råkar inte känna för att bli av med honom? :angel:

Tack :o:D Ja jag är själv förvånad att han fattar så snabbt:D
Du och Conny kommer vara klara/kunna detta minst 40 år före mig och Peewee :crazy: :D

Haha nej Min Lille Tuffe vill jag ha kvar:p (tror inte du skulle vlja ha honom endå exem/fång/kolik/bronkit häst:crazy: mkt jobb för att hålla honom frisk och symtom fri:o ;) )

Det är lugnt, har ju redan en eksem/fång/ultralättfödd att tampas med så en liten till hit och dit :p Jag KAN befria dej från arbetet om du vill, helt säkert :angel: Nåja, jag såg att grannstallet fått ett urgulligt shettisföl får väl köra dit och kidnappa henne istället :p

Ja sno henne istället jag vill ha min kille :p :D

Nya bilder :D som inte är tagna med mobilen :p

22158604.jpg

Tuffis ligger igen^_^

22158605.jpg

Vinka, är det senaste vi försökt träna in^_^

22158603.jpg

Stegra, vi tränar mest löst nu ^_^går ganska bra även om man får spring och hämta honom då och då^_^

22158606.jpg

Capriole, skulle det blivit men han hoppade lite lågt och slog ut lite sent så det blev mer courbette med kick i slutet XP ^_^

hehe det va nog allt för nu ^_^

Fasen vad tufft! Hur gör du? :eek: Du känner inte för att lära Figge lite grann också? Han har ingenstans att bo till hösten än så länge :angel:

Vi tränar på att dra av täcke/vojlock från ryggen.
(Användbart? NÄÄÄ:p Men ganska kul)
Använder en handduk nu i början för den är lättare att få grepp om.
http://s20.photobucket.com/albums/b236/skogstroll/lunetrick/?action=view&current=drarfrnryggen.flv

http://s20.photobucket.com/albums/b236/skogstroll/lunetrick/?action=view&current=apport.flv

Det där har jag en häst som kan... Fruktansvärt irriterande ibland, det gäller att hinna få på täcket med alla bensnören och gjordar innan hon har dragit av det åt andra hållet... Hon klarar det till och med när hon står uppbunden i spolboxen och att hon har slaktat åtskilliga täcken behöver jag kanske inte tillägga...

Och dom dåliga skämten kommer av sig själv:
-klart det är Tufft, det är ju Tuffis som gör det;) hehe...

nej på riktigt jag har nog mest tur, jag provar lite olika och ser hur han reagerar och har matte sagt det är bra en gång så sitter det sen:D Nja jag har ju en till herre som inte är fult så lättlärd också:angel: så jag har jobb att göra endå :rofl:

Grymt imponerad av dig och din shettis!

Sshameless Lika underbara som alltid!
Det är inte såå långt mellan oss, du undervisar inget? :angel: :D

Vilka fina bilder.. som vanligt :D
Lärde du honom ligga från buga eller kompliment? (kommer inte ihåg om han kan kompliment? :o) Eller på något annat sätt? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 107
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klösmöbel
  • Senast tagna bilden XV