Trick-Hjälps tråd

sportyscorpion

Trådstartare
Hej,

Försöker förbättra de trick Alf kan men får inte till "skäms". Han har kommit så långt att han både med röst och handsignal förstår "skäms" och lägger tassen mot nosen. Problemet är att han inte håller kvar. Han lägger ner tassen på en sekund och tittar på mig. Om jag försöker vänta ut han att han ska "stanna kvar" med tassen så sitter han bara å tittar på mig. Han försöker inte igen...

hur kan jag förbättra detta?

:confused:

Nästa trick - halta

har kommit så långt att han med mitt stöd tar några korta steg, hur får jag honom att göra samma utan mitt stöd (ett finger i knävecket)? :)

Sv: Trick-Hjälps tråd

sätt en tejpbit på näsan, sen är det bara att klicka järnet. Hunden kommer att jobba för att få bort tejbiten, det ser lika ut som ett "skäms"

Det där med finger i knävecket fattar jag inte.

Sv: Trick-Hjälps tråd

Det försvann en hel del text från det inlägget. Det andra inlägget handlar om tricket HALTAR... Han har kommit så långt att han kan halta om jag håller ett finger i knävecket. Men hur får jag honom att halta själv? :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 458
Senast: lirco11
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 425
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 915
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 665
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka