Lejonelle

Trådstartare
Startar en ny tråd i ämnet Treibball eftersom den förra tråden var fyra år gammal :angel: Tänkte att nu har det ju gått några år sedan treibball introducerades i Sverige, men det verkar inte ha hänt mycket? Idén att valla/jaga bollar istället för levande djur känns ju egentligen kul som berikning men funkar det, tycker hunden det är kul eller skapar det bara stress?

Någon som vet något om ämnet?

Sv: Treibball

Som vallning- NEJ! Det ersätter verkligen inte en vallande hunds behov av att arbeta med djur.

Om man inte utför det i tron att det är vallning så är det säkert en rolig sysselsöttning. Ett trick bland många andra. Jag skulle dock inte göra det med en lättstressad eller föremålsfixerad hund. Tror bara det bygger frustration.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 670
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 361
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 922
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31