Treårstesten 2009

Cat_and_rat

Trådstartare
Är jättenyfiken....
igår började ju Malmöhusläns sitt 3-årstest på Flyinge.

Tyvärr får jag inte resultatfilerna från igår att fungera (ligger som pdf på Mhls hemsida).

Någon som var där?

Sv: Treårstesten 2009

delvis KL.
Jag är oerhört besviken på att startlistor inte ligger ute för en del distrikt som går nästa vecka. Vill de inte ha publik? :crazy:

Här i Östergötland går det fredag-söndag och det finns inga listor ute än. Jag ska visa en 3-åring och har önskat fredagen, bör pga jobb och tävling få reda på starttid senast måndag. Tycker som sagt var att det är sent med tanke på publik och ev hästköpare...

www.ostvf.se

Ok, vad tråkigt :( Listorna hos oss (BDV Nuntorp) ligger ute sen flera dgr..Och tråkigt att det är flera på samma helg med!

fast på "vanliga" tävlingar får man ju inte startlistorna förrän samma vecka eller tom några dagar innan start.
förstår att det är bra med framförhållning, men samtidigt är ju risken för ändringar av listan större ju tidigare man släpper den.
både plus och minus med det, som med allt annat:)

någon som har lite resultat och ffa bilder från de test som varit idag? nyfiken:bump:!

Får du fortfarande inte upp listorna?
Var i alla fall 13 st som fick diplom som dressyrtalang, vinnare: Cazmira e. Richfield 51 p.
4 st som fick hoppdiplom, vinnare: Blue Talent e. Quantum 51 p

Fast det finns ju inte så mycket intresse för publik att komma och kolla på samma sätt. Dessutom är säkerligen schemat mer spikat. (Eftersom det är dyrare anmälning så stryker sig/efteranmäler sig i samma utsträckning.)
En preliminär startlista hade jag gärna sett.

Tack för hjälpen.

Jag sparade ner listorna och då kunde jag öppna dem.
Hästen jag var nyfiken på hade tyvärr inte gått så bra.

Noterade att två hästar (i nedre halvan) stod med två gånger med olika poäng.

KL

Någon som ska visa på Strömsholm i helgen?
Ska skriva så det vore kul att veta vilka hästar jag ska titta extra på;)

Eller i Boden 21 maj?
Min uppfödning Ceder ska visas och jag hoppas att jag kan åka dit och titta på honom.

Tittar man på de resultat som finns uppe slås man direkt av att det är otroligt mycket importhästar i toppen...

Görel, är Ceder redan 3?????? Herrejösses vad åren går... Jag kommer ihåg när han föddes och när han flyttade! Hoppas det går bra!

I Norra Kalmar var väl nästa hela startfältet fött i Sverige så jag antar att det är Malmöhus du menar, toppen såg ut så här där (för er som inte vill ta sig ut i listorna):
sto 53p född i Tyskland, sto 51p född i Sverige (stof 36), tre stycken 50p varav ett sto född i Tyskland, ett i Sverige (stof 36) och en tyskfödd hingst.
Sedan följde fyra hästar med 49p - en tyskfödd och tre svenskfödda.

Detta gäller dressyrtalangerna (eftersom det är det jag var nyfiken på).

Kul att det var så många ston i toppen.

Det måste vara fler som varit och tittat på bedömningarna, några reflektioner?

Till er båda,
ja visst går tiden fort! Hans ägare ringde i söndags när han fyllde tre och jag som inte sett honom sen han var 10 månader har så svårt att tänka mig att han blivit en stor häst trots att jag sett foton;)

Det kostar tyvärr att åka från Täby till Boden och eftersom jag inte lyckats sälja lillebror ännu är det lite tomt i plånboken:(
Men än har jag inte givit upp utan hoppas på att hitta en undanglömd slant någonstans!

Jag har hunnit gå igenom ungefär hälften som ska visas på Strömsholm och tycker att det är en rätt stor andel importerade eller med importerat möderne.

Intressantast hittills är nog Fetcher Ns halvbror e Hip Hop.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och...
2
Svar
26
· Visningar
1 088
Senast: NilHe
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 911
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
793
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025