Travtaktig, va gör jag?

S

Skolli99

Hej!
Jag har ett problem, min häst är travtaktig i tölten, jag för den delen tycker det är jätte bra då han var grisepassare när jag köpte honom och sen blev han passtaktig i tölten och nu är han travtaktig.
Men domarna på tävlingarna tycker inte om det och nu vet jag inte vad jag ska göra! Jag rider för tränare men nu är det sommar uppehåll. :(
Kanske inte världens största problem men jag skulle behöva lite tips och råd på hur jag kan få bort.
När jag tävlade förra året var han passtaktig och då fick jag högre poäng än i år då han nu är travtaktig :crazy:

Går det att få bort med träning? Han kan gå helt rent ibland men det är bara vid vissa tillfällen.
Kanske ska nämna att han är femgångare men passen är aldrig tränad så blir riden som en fyrgångare.

Tacksam för lite hjälp :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 489
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 293
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 139
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar