Travresor/evenemang?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Farsdag är antågande och jag hade tänkt att bjuda min kära far på någon sort travresa eller evenemangsliknande. Därför frågar jag er om ni känner till något? Tyckte det skulle vara lättare än att själv kolla upp vad alla banor ute i sverige har att erbjuda. Kanske har just din hemmabana något evenemang på g? Nått storlopp eller kanske V75.
Ge mig tips! :)

Sv: Travresor/evenemang?

Bra ide.. ska kolla upp det.. får blir lite förskottsfarsdag grejj då..

Vi åkte med travronden och travohoj och såg på finlandia Ajo i april. Det var verkligen kul.

Vi åkte med travronden och travohoj och såg på finlandia Ajo i april. Det var verkligen kul.

Det låter spännande! Jag och kamraten gör en utomlands travresa varje vår, kanske kunde det vara något för oss år 2008?
Jag aldrig ens varit i Finland, om man bortser från en istadig ålandsresa....:angel:

Det var faktiskt kul. På fredagen äntrade vi båten och hade seminarium med div kändisprofiler.
Sen middag och fritid:)
På morgonen var det frukost och sen buss till Vermo från båten.
Lunch i VIP tält och massor av lopp på finska:)
Sen var det dock så att vi missade de sista loppen för vi var tvugna att lämna vermo direkt efter Finlandia Aio för att hinna tillbaka till båten.

Uppsamlingsheat på båten och sedan middag. Iland på söndag vid 10 tiden.

Helt ok, men mannen och hans kompis brukar flyga och bo hos några vänner och gillar det mera. Jag hade dessutom lillkillen på 15 månader med mig:) Enda barnet!

Bara ett ickeförslag..

Glöm prix d'amerique..

Var där ett år och det var det rörigaste och jobbigaste jag varit på i trav-väg..

Nu vet jag inte hur mkt du hade tänkt att lägga ut..knappast en Paris-resa kanske men jag vet att bussresorna dit inte är så dyra men, som sagt, efter Vincenne-besöket visste jag knappt att jag hade varit på trav.

Annars är det ju lite svårt i nov..man kanske vill ge något som man inte får vänta på ett halvår o mer...

Skulle ni vilja till Åby så säg till om ni behöver ett boende..pm:a i så fall.

Glöm inte berätta vad det blev sen.

Inte så mycket storlopp på senhösten, om det är nu ni skall åka?
Men dagen före fars dag så kör ju Solvalla V75-finaler, så att kombinera detta med ett Stockholmsbesök är ju inte helt fel? Något som jag precis gjort, supertrevligt.

Helgen innan är det Breeders Crownfinaler på Färjestad för 4-åringarna. Karlstad är en trevlig stad och karlstadsborna tillhör i mitt tycke de trevligaste människorna i landet. Rekommenderas!

Har du gott om pengar så körs ju Nationernas Pris på San Siro i Milano på fars dag. Har ni tur så kan ni passa in det med en fotbollsmatch på Guiseppe Meazzastadion strax intill. Milan-Roma, det lär bli mycket folk!

ja nej.. så gott om pengar har jag inte.. men det lutar åt att gå på resturang nångång när det är V75 nånstans.. fast jag har svårt att bestämma mig om jag ska bjuda med honom och mig eller honom och mamma.. jag vill ju jätte gärna gå också! men pappa kanske hellre vill gå med mamma.. fast det är ju farsdag då ska man ju fira med sina barn, det kan jag argumentera med :)

Jag bjuder alltid min far på restaurang på fars dag, han får välja ställe själv. Hans sambo följer också med på min bekostnad, fast då får vi å andra sidan en chaufför...;)

Stockholm röstar jag för!

Det är ju en lagom resväg för er med!
Å det finns nog en del glada värmlänningar där på finaldagen med!;)

Prata med mamma och säg att ska hon följa med får hon både köra och betala för sig själv..det kommer ju en mors dag också!:angel:

Jag vill också åka nånstans..synd att barnen är för små för sådana här fina "mors och fars-dagspresenter"..:mad:

Min pappas tjej har inget körkort..så hon får alltid vara Lutande tornet i Pisa på de större travdagarna..:cool:

Här är föresten en supporterbild på Hot Shot Knicks fanclubb
phpkxk1ap_thumb.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 650
Hästhantering Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 790
Senast: Lindah
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 926
Senast: Lingon
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 518
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar