M
Montéryttare
Sv: travhäst på tygeln?
Och fortfarande, så rider jag in, samt rider på...
Som egenhändig massör så vet jag oxå vad ryggen får utstå, men tycker att det går alldeles utmärkt att jobba upp ryggmuskulaturen under snabb-säsongen... om man kan rida dvs. annars får du bara en massa skit i sadeln som sabbar hästen o då kan det lika bra vara...
Ännu en gång tror jag att vi har delade uppfattningar... men man får ha det. Vi behöver inte tycka lika
Humelibumlan skrev:Men det handlar ju fortfarande om att RIDA IN... inte att RIDA PÅ
Jag rider oxå PÅ min starthäst och hon mår fint och tjärnar pengar, däremot skulle jag inte rida IN en häst i full kondis... Mest beroende på att jag träffar en hel del travhästar med ryggproblem... och vet hur ruggen på en travare i full tävlingskondis känns... även skillnden på en som är rid tränad sen tidigare och en som inte är det..
En häst med ont i ryggen kan visst kuta in pengar, hästen har inte förmågan att tycka synd om sig själv, utan gör sitt bästa trots att det gör ont.. problemen kommer senare och visar sig i snedbelastningar och ledhältor.. :smirk:
Och fortfarande, så rider jag in, samt rider på...
Som egenhändig massör så vet jag oxå vad ryggen får utstå, men tycker att det går alldeles utmärkt att jobba upp ryggmuskulaturen under snabb-säsongen... om man kan rida dvs. annars får du bara en massa skit i sadeln som sabbar hästen o då kan det lika bra vara...
Ännu en gång tror jag att vi har delade uppfattningar... men man får ha det. Vi behöver inte tycka lika