travhäst på tygeln?

Sv: travhäst på tygeln?

Humelibumlan skrev:
Men det handlar ju fortfarande om att RIDA IN... inte att RIDA
Jag rider oxå min starthäst och hon mår fint och tjärnar pengar, däremot skulle jag inte rida IN en häst i full kondis... Mest beroende på att jag träffar en hel del travhästar med ryggproblem... och vet hur ruggen på en travare i full tävlingskondis känns... även skillnden på en som är rid tränad sen tidigare och en som inte är det..

En häst med ont i ryggen kan visst kuta in pengar, hästen har inte förmågan att tycka synd om sig själv, utan gör sitt bästa trots att det gör ont.. problemen kommer senare och visar sig i snedbelastningar och ledhältor.. :smirk:

Och fortfarande, så rider jag in, samt rider på...
Som egenhändig massör så vet jag oxå vad ryggen får utstå, men tycker att det går alldeles utmärkt att jobba upp ryggmuskulaturen under snabb-säsongen... om man kan rida dvs. annars får du bara en massa skit i sadeln som sabbar hästen o då kan det lika bra vara...

Ännu en gång tror jag att vi har delade uppfattningar... men man får ha det. Vi behöver inte tycka lika :D

Montéryttare skrev:
Och fortfarande, så rider jag in, samt rider på...
Som egenhändig massör så vet jag oxå vad ryggen får utstå, men tycker att det går alldeles utmärkt att jobba upp ryggmuskulaturen under snabb-säsongen... om man kan rida dvs. annars får du bara en massa skit i sadeln som sabbar hästen o då kan det lika bra vara...

Ännu en gång tror jag att vi har delade uppfattningar... men man får ha det. Vi behöver inte tycka lika :D
Om du är utbildad massör med kunskap och förmåga att känna hästens muskulatur, så måste jag säga att jag häpnar över att du ens utalar dig som du gör? :confused:
Jag vet inte vad du menar att travarens rygg får utstå? men jag hoppas inte du mernar att du är fullt medveten om att du gör den illa när du rider den och struntar i det? :mad:

Hur duktig ryttare du än är, så är du en tyngd på hästens rygg, en tyngd som en travhäst inte har muskulatur att orka bära upp!
Något du som enligt egen utsago är en "duktig" ryttare borde veta en hel del om..

Humelibumlan skrev:
Om du är utbildad massör med kunskap och förmåga att känna hästens muskulatur, så måste jag säga att jag häpnar över att du ens utalar dig som du gör? :confused:
Jag vet inte vad du menar att travarens rygg får utstå? men jag hoppas inte du mernar att du är fullt medveten om att du gör den illa när du rider den och struntar i det? :mad:

Hur duktig ryttare du än är, så är du en tyngd på hästens rygg, en tyngd som en travhäst inte har muskulatur att orka bära upp!
Något du som enligt egen utsago är en "duktig" ryttare borde veta en hel del om..

Nu tänker ja inte upprepa mig igen, vi lägger ner det här. Mitt svar på frågan om man kan rida en starthäst på tygeln, aldså lite dressyr!?

...är att jag tycker att det går alldeles utmärkt.(vad Humelibumlan tycker får ni fråga henne eftersom vi är oense!)

För dom som vill, så kolla tidigare inlägg så ser ni vad jag skriver om utbildningsmässigt/muskelmässigt hur hästen kan vara/ se ut och vad man skall tänka på, så att man inte börjar rida dressyr på en omusklad/oinriden häst vilket kan skada...

övriga frågor? maila mig :idea: ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 424
Senast: Solstig
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 058
Senast: Mia_R
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 950
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 774
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka