Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Dagens begivenheter,vilka blev då det?
Rödtopps premielopp och Dig For Dollars seger på fina 1.11.2. Kul att han har hittat stilen igen.
Extra kul när det går bra för en så sympatisk människa som tränare Jim Oscarsson med familj.

Hatten av för alla imponerande insatser! :bow:

men shit! :eek: gud vad tråkigt...! och slarvigt av bergh? :crazy:

Nja. Han visste ju inte att han skulle tvingas till ett kvallopp här i Sverige när han behandlade hästen? Det fick de ju veta hastigt strax efteråt.

Du är så gullig så.... :D

Men jag undrar jag, en karl sa till mig att jag höjt värdet på rödtopp med 50 000 i dag och en annan undrade om jag försökte köra banrekord (ekipagekontrollanten).

Visst var han duktig men vilka kommentarer.... :o

Morgondagens stooooora begivenhet är iaf självklar:

:banana: R a n d y :love: E y e c a n d y ! :banana:

Då får vi hoppas att häststackaren kan gå fortare den här gången än vad vi körde i premieloppeti dag! :idea:

Varför? Räcker ju att hålla sig på benen!
Bara han hinner undan innan defileringen till nästa lopp så är det ju lugnt...;)

hihi vsg :love:

ni får hålla tummarna förresten, att vi får en tid snarast möjligt på kliniken åt lilla fölis..
vår blivande stjärna har ganska allvarlig bärrandsröta :(
så han måste in och få hovväggarna öppnade samt få hovarna gipsade..

det känns som att antingen har fölen inga problem alls, eller så avlöser dem varandra ;)

Bara att bita ihop, för ett år sen rullade min fux fast i boxen och fick stå på boxvila i 3 månader pga att han knäckt SI-leden ur läge. :eek:

Hoppas lill-pållen blir bra fort.

usch! det lät inte kul! :crazy:

ja han är en tuffing så det tror jag han fixar!
bara tråkigt såklart när det blir såhär.

usch! det lät inte kul! :crazy:

ja han är en tuffing så det tror jag han fixar!
bara tråkigt såklart när det blir såhär.

Desto roligare har det ju varit att under året följa honom från NOLL när vi började köra honom den 19/1 till premie den 24/9. :bump:

En jag träffade i går tyckte att jag var totalt korkad som inte lämnat honom i proffsträning i tre månader för att få den högre premien. Men hur jag än räknar kan jag inte få det till att man skulle tjäna mer på det. :confused:

Jag kan ju själv, typ....

Precis vad jag tror också... Det är en god affärsidé för dem som lyckas övertala amatörerna att det lönar sig att få den högre premien.

Sen är jag lite löjlig med min... :o Eftersom vi började träna från minusläge (han var rätt svag i rumpan efter att ha stått på box/minihage och snedbelastat i tre månader) så ville jag ha absolut järnkoll för att inte köra sönder honom.

Jag lämnar gärna till tränare eftersom jag har svårt att ge unghästarna rätta rutinen på att gå i lag med andra hästar, men det är inget man tjänar på i kronor räknat. Jag tycker att jag tjänar på det på det sättet att hästen blir tränad och jag kan jobba med annat under tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar