Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Ja, Norrland kanske kan vara nåt... Alla tycker jag redan bor i Norrland för att man bor norr om Dalälven...
Och appropå lera, nån som har koll på hur Sundbyholms-banan är i dagsläget?

lite upppiggande...

tænkte att man kan ju alltid glædja nån :) Førra veckans strid med gødselcontainern... :crazy:
Vi har som sagt en vanlig gødselcontainer, med spång upp (som har sandpapper så man inte halkar) och en planka i som man kør ut på. På søndagen så regnade det rætt mycket, så plankan i containern var bløt och hal... Som dom flesta redan gissat så halkade jag ju, la mig raklång på rygg mitt i skiten... Som tur var hade jag kørt ut en kærra med stor del hø precis innan...
Kriget fortsatte i torsdags, regnade återigen så plankan var bløt... Containern var rætt full, så man behøvde ta i lite før att få upp kærran den sista biten... Førsta kærran halkar jag, ær jættenæra att ramla men klarar mig! Stolt som jag vet inte vad går jag omkring och ær helnøjd. tredje kærran jag kør ut har det ju då hamnat lite torv och skit på spången upp. Krånglar med att få på kærran på plankan och nær jag lyckas står jag på spången och tar i rejælt. Naturligtvis med ena foten på en torvflæck, jag halkar och glider ner på mage på spången. Sjælvklart slæppte jag inte skottkærran, utan det vælte och hælften hamnade rætt øver mitt huvud... Behøver jag sæga att min prydliga granne (mitt inne i malmø) tittade konstigt på mig nær jag kom hem?... :D
Funderade på många planer, men hur hæmnas man på en gødselcontainer? :confused: Bra tips mottages tacksamt! :idea:

Jag bara undrar...
VARFÖR måste alla hästar anamma ler-inpackning?? :crazy:
Och varför kan vi inte få minst 5 minus några dagar.... Snälla vädergudarna... :bow:

Vi har 5 minus och en halv dm snö ;)

Going Kronos är tillbaka på banan igen och vann ett lopp ikväll. Sämre gick det dock för Tout Ou Rien. :(

:bump: Jag köpte en tidigt julklapp åt mig själv igår på Solvalla!!! En Walsh sele, QH... Me soooo Happy! :banana:

vad fick du ge för den? vilken modeel och va valde du till?:)

Ja hade juh redan nya tömmar & ett heders Walsh huvudlag (vunnit Fillies & Mares juh!) så jag behövde bara det "billigaste". 3600 kr då ingick förbygel & selpad. Valde 1800:an, bara å skölja av typ. åå jag är så nöjd :D

den modellen har jag också :) gillar den bäst.

tycker den glider så mkt den med bara kardborre. fast den är väl billigare tror jag...

ja jag stod å tummade på den & tydligen hade mäster stig h den som start sele. Och den här som hemma sele. Men jag tyckte den kändes så tunn, lätt för tryck osv.

Americanese önskar er alla en skön helg med avkoppling , glögg och V75-vinster! :bump:

First_Tilly_heat.jpg

First Tilly avlivad! :(

http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=16348

Tragiskt :cry:.
Hans liv och karriär blev aldrig vad man trodde när man såg honom som tvååring.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 201
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 608
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar