Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Självklart fd.. missade lite där i min "upprymdhet". Vet inte om jag ska skratta ell gråta. Tyvärr är juh en häst bortgiven av mina päron till denna person..

Men herregud. Man upphör aldrig att förvånas över folks ohyfs.
Ska du höra av dig till dem och fråga vad i h-e som hänt? :crazy:

Jag är så tacksam över att jag haft tur med mina tanter, jag fick ju tillbaka Wia i mars i år.

Och har faktiskt skänkt bort henne till en tjej som fyller 12 i höst. Snacka om att jag gjort precis tvärt om mot vad jag alltid har sagt. :eek:

Men hennes mamma är fodervärd på vår andra gammeltant sen fyra år och dottern är duktig och har varit hopplöst förälskad i Wia sen hon kom till stallet, då var hästen 4 år och barnet skulle fylla 6.

I går hoppade de sin första felfria clearround så jag har verkligen haft tur...

Hinder7.jpg

Ursäkta kära moderator att det hamnade en hoppbild på TRAV... :o

Men som sagt, jag har alltid förfasat mig över folk som skaffar en travare som förstahäst till sina ungar och sen ger jag bort min egen till en som inte ens fyllt 12... :o

En liten solskenshistoria mitt i alltihop.

..det började med att hästen knöts fast i ett träd (ingen "panikknut"), pålle fick panik o slet sig o drog in taggtråd. Där gick då grimman sönder (som fv nu kallar för rutten grimma o därför icke tänker ersätta) tack o lov..

Så när det började kosta så ville fv lämna hästen åter, varav inget kontrakt skrevs då det handlade om några dagar från det hon tog pållen tills dess olyckan skedde.. efter hon bad mamma fara o flyga över en annan grej med hästen hon fått av mamma, så har vi inte hört ett ljud...
Så det är väl det som hänt.

Martha; det är fv mamma köpte sadeln åt. Den togs snabbt åter av mamsen.

Va roligt för dig!!

Vi har mer el mindre gett upp, nu har tom mamma insett att avlivning är en god grej.

Men kära nån :eek:
Ja, ibland är det nog bättre att dom hamnar i himlen istället , stackars häst

Jag tycker forfarande att det är det bästa om man inte är fullständigt säker...

Du har ju haft riktig otur med de pållar du haft ute...:(

Jag fattar nte vad det är med folk? När min häst sparkat förra FV:s häst i hagen tyckte en annan i det stallet att de skulle kräva MIG på veterinärräkningen för att sy ihop pållan?

Senast ändrad:
Nu börjar det!

Ställ klockorna, för inatt drar det igång! :banana:

Torsdag: Kval till de tvååriga stonas Merrie Annabelle. Ludde har några till start, liksom Takter, Annie Lorentzon, Jonas Czernyson och Jan Johnson.

Fredag: Hingstarna gör upp i Peter Haughton Memorial, svenskt deltagande från Takter, Czernyson och Kolgjini.

Lördag: The Hambletonian, världens viktigaste travlopp! Svensktränat i uttagningarna endast från Jonas Czernyson. Han har å andra sidan hela fyra hästar till start!

Hambletonian Oaks har också sina kval denna kväll, här representeras blågult av Lorentzon, Staffan Lind, Marcus Johansson, Kolgjini (Tim Tetrick bakom Moonlight Kronos), Czernyson och Takter. Vidare så försöker även bukehästen All Star Hanover att kvala in till världens största stolopp.

Vilket fantastiskt veckoslut vi har att vänta! :bump:

Mm, håller alla tummar jag har att det går bra för Nice Kronos (Ron Pierce) och Nimble Kronos (John Campell :), en av mina favvo kuskar i USA) i kvalen till Merrie Annabelle och kuskarna som ska köra e ju inte å pissa på direkt:)!

Hoppas oxå att det går vägen för Moonlight Kronos:love::love: i kvalet till Hambletonian Oaks. Med Tim Tetrick som kusk, wow. Han är bara så grym!

Nån som vet om man kan kolla, utan att det kostar nåt?

Skit, skit, skit...

Min märr har fastnat i staketet och gjort fula sår på ett framben och ett bakben...

Håll tummarna för att hon inte tappar fostret... :crazy:

En vecka box innan ÅB för omläggning av såren. :(

Åh nej vad tråkigt. Hon är väl i den känsliga perioden nu? Hoppas hon behåller det.

Sv: Nu börjar det!

The Oaks bor minsann ga fort. Hoppas det iaf sa vi inte behover kanna oss dumma for att inte anmala Sessan. Tack och lov sa vart det ju fyra uttagningar iaf sa hon hade varit tvungen att komma i topp tva for att ga till final. Vem katten har hittat pa att det inte ska finnas nagon consolation nar det gar over 30 hastar i uttagningarna???

Kan saga att amnet altats fram och tillbaka sista dagarna. Vi vet ju hur bra hon ar och i mandags visade hon ju att formen var tillbaka efter en smarre sjuk period. Men samtidigt kanns det intre sjyst att starta henne tillbaka sa tight inpa + att kora dit ner och sen forsoka hitta en ny rutin. Det drojer nog innan vi har en hast som platsar i hambot igen men hellre sitta over med frasch hast an att kora slut pa henne!

(Hon vann igen, lekande latt pa 1.57,3 i leran. De andra var inte ens i narheten och hon joggade hem med over sex langder till godo...)

Ja hon är ju drygt en månad gången (seminerades 26/6)

Jag hoppas verkligen att det stannar.

Jag vet inte hur många ggr de tänker lägga om henne på kliniken men det kanske kan bli lagom att passa på att ultra nån av gångerna, fostren ska ju vara försäkringsbara från 45:e dygnet menar jag.

Sv: Nu börjar det!

Ställ klockorna, för inatt drar det igång! :banana:

Torsdag: Kval till de tvååriga stonas Merrie Annabelle. Ludde har några till start, liksom Takter, Annie Lorentzon, Jonas Czernyson och Jan Johnson.

Fredag: Hingstarna gör upp i Peter Haughton Memorial, svenskt deltagande från Takter, Czernyson och Kolgjini.

Lördag: The Hambletonian, världens viktigaste travlopp! Svensktränat i uttagningarna endast från Jonas Czernyson. Han har å andra sidan hela fyra hästar till start!

Hambletonian Oaks har också sina kval denna kväll, här representeras blågult av Lorentzon, Staffan Lind, Marcus Johansson, Kolgjini (Tim Tetrick bakom Moonlight Kronos), Czernyson och Takter. Vidare så försöker även bukehästen All Star Hanover att kvala in till världens största stolopp.

Vilket fantastiskt veckoslut vi har att vänta! :bump:

Och HUR smart aer jag pa en skala da som stack pa semester i medelhavet. Jag som ALLTID, ALLTID foljer Hamboveckan med konstant Internetuppkoppling. Det kan jag ju glomma nu. Smart, Indy, smart. :grin:

Men hur mycket otur har du ibland Ghost!? Jag hoppas att inget hander med fostret. Men jag hade en marr som blev valdigt sjuk (hade allvarliga ogonproblem och holl pa att bli blind) strax efter 60 dygn. Hon stod valdigt hart medicinerad i over en manad, men fostret klarade sig och aer en jaettefin ettaring nu. :laugh:

Ja, jag har nog det. Om nagon undrar varfor det regnar hela tiden i Sverige, sa aer det for att solen stack hit med. :p :D

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar