Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Resultatet från auktionen var lika deprimerande som man kunde ana.
Mr Pine Chip ,varför blir det så dåligt betalt för dom?

Det var för många, och en oprövad hingst. Franskstammat är mest populärt verkar det som. Avkommorna till oprövade Kool du Caux, Orlando Vici och Offshore Dream kom det iallafall bud på. Totalt sett var det en deprimerande auktion för uppfödare.

Resultatet från auktionen var lika deprimerande som man kunde ana.

Men materialet (stam och exteriör) var inte heller det allra bästa (snällt sagt) på många av hästarna och då är det svårt att få sålt/få bra betalt.

Senast ändrad:

Jag var inte där, men har förstått att en del hästar inte hade den bästa exteriören.
Även av de som blev dyyyra.

Jadå, en som inte var direkt korrekt i benställningen men hade fin utstrålning var med på topp3-listan.

Var det sämre snitt på exteriören i helgen än det brukar vara på auktioner? Jag besiktigade inga hästar utan tittade bara på några när de rörde sig. De som är lite sent födda är ju ofärdiga såhär tidigt, men är inte benen raka så blir de ju inte det när de är äldre heller...

Apropå auktioner...igår såldes en tvåårig halvbror till topphästar som tex Donato Hanover och Here Comes Herbie på auktion för $5.500! En hingst dessutom. Jag har ingen aning om hur han såg ut, men med den stammen måste han ju även som ostartad vara en kandidat som avelshingst hos en mindre uppfödare eller i ett mindre travland? Hur är det möjligt? :eek:

Donato's Legacy (Windsongs Legacy - D Train.) Hip No 7.

Katastrof får man väl lov att säga...om man inte är ute efter att köpa då. Vilka fyndpriser! Men trist för alla uppfödare. Skönt man satsat på franskt iallafall...kool du caux lämner snyggingar. Får nog skicka nån märr till Frankrike nästa år.

han hade jag ju kunnat köpa! :D

Du får nöja dig med att "din" All Star Hanover går som tåget för dagen.
Seger inatt på fina 1.12.1 på 1000-metersbana.

allstarhanover.jpg

Bilden från ett tidigare tillfälle.

tack! :bow:

fy vad läcker hon är!
önskar jag hade kunnat se videon från auktionerna där hon springer löst igen. hua..

*KL*
Sambon skulle starta två hästar på Visbytravet i kväll och tog 11 färjan från Nynäshamn.:eek:
Fick stryka pga transporthinder.:crazy:

KL

Nattens Maple Leaf Trot, klicka på 'San Pail' under 'Todays Videos' mitt på sidan. Örjan fick inga nya fans på Ax förra helgen, och han fick definitivt inga nya kanadensiska supportrar....:angel:

KL

Om någon skulle undra.

Nu har jag sålt min fölmärr Lillcaksa och då kändes det konstigt att fortfarande heta så här.

Så nu är det dolphinsmile som gäller

*kl*

:rofl: ja man slutar aldrig att förvånas...

Kom in i stallet idag efter lunch o blir mäkta förvånad när jag möts av "Rödingen" inställd i en annans häst box (dessutom en som är under medicinering).. visst inget speciellt med det, om det nu inte var så att hon åkte till fodervärd som sällskap för ca 1 månad sen...

Tappsko fram o bak hö sida men skorna kvar vä sida.. Och den grimman hon åkte med som hon sen hade sönder är inte ersatt med en ny (vilket känns ganska självklart). Men... mamsen fick iaf regn täcket åter.

Inte hört ett ljud från fodervärden.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar