Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det hade bara kommenterat "det är ju inte bra att hästarna står på bädd" och sambon hade talat om att det får ju vara upp till deras egen åsikt om hästhållning... Sedan såg vi att vi hade fått anmärkning på det. Två gånger:crazy:... Som sagt, ingenting som jordbruksverket skulle göra något åt...

Konstigt att få anmärkning på något sånt!
Verkar som varje bana har egna regler.

Ja så är det... Beror nog lite på vad de som åker ut har för åsikter om hästhållning och så också... De har väl inte gått någon utbildning för ändamålet vad jag vet utan går bara efter ett protokoll... Och hyser de agg mot någon så får den personen passa sig. Så är det här i alla fall:grin:

Jag hade TVÅ av FYRA hästar på listan hemma... :rofl::rofl:

Båda är "konvalescenter" och den ena på betäckning. :o Nån av dem skulle jag väl kunna ställa av från listan men inte båda om skatteverket ska bli nöjda. :p

Till mig ringde de dagen innan och sa att de tänkte komma. En proffstränare och en "amatör-mamma" är det som åker runt hos oss.

*kl*

Min nyblivna fyraåring har kommit på hur man lättare kan vinna travlopp:

-Mamma, man har ju ett spö. Då kan man ju trolla bort de andra! :idea:

:rofl: :rofl: :rofl:

Hon tror att det är ett trollspö man har. :D

Gjorde av med min märr i september, sen dess har jag inte haft nåt med hästar att göra, men nu, äntligen e det dax igen...
har börjat pyssla med en 7 åring, tokig som bara den, och som alla e rädda för, men han litar på mig och är hur go som helst!!!!
Har longerat han ett par gånger nu, innan vi börjar köra han,vi vet hur han är att köra och han e ingen ängel.

Men gud vad kul det är ingen,, känner meningen med att leva ju.. när allt är kasst åker jag bara dit, och så är det typ alltid...

ville bara skriva av mig min glädje...
kram på er

Ja så är det... Beror nog lite på vad de som åker ut har för åsikter om hästhållning och så också... De har väl inte gått någon utbildning för ändamålet vad jag vet utan går bara efter ett protokoll... Och hyser de agg mot någon så får den personen passa sig. Så är det här i alla fall:grin:

Ja,här är det två amatörer som åker runt i stallarna och en av dom har själv åkt ditt för doping för många herrans år sen.:grin:

*kl*

Min nyblivna fyraåring har kommit på hur man lättare kan vinna travlopp:

-Mamma, man har ju ett spö. Då kan man ju trolla bort de andra! :idea:

:rofl: :rofl: :rofl:

Hon tror att det är ett trollspö man har. :D

Smart tjej! :D Brås definitivt på mamma!! ;)

KL

Vad bra det är med hjälm!
Känner många som jag jobbat med som sitter och kör utan, för att det är varmt o.s.v.

Åkte ur vagnen igår på jobbet i en skentur, med huvudet före, och idag har jag visserligen lite ont i huvudet, men om jag inte haft hjälmen hade jag nog haft rejäl hjärnskakning minst..

appropå hjälmar :p, nån som har en bra bild på Lutfi Kolgjinis hjälm?

tro mig, jag har försökt men inte hittat nån bra på just hjälmen

Du bor ju där, du får åka och titta! :idea:

mm, fast jag bor en bra bit ifrån så...

Resultatet från auktionen var lika deprimerande som man kunde ana.
Mr Pine Chip ,varför blir det så dåligt betalt för dom?

För att det finns så många kanske?

Eller också är fler som jag, som inte fattar varför nya, oprövade hingstar är så dyra?

ful trängning av Örjan Kihlström idag med Calamara Donna, borde blitt diskad tkr jag!

Det är helt klart dags för nya regler!
Man ska kunna diska för företelser i hela loppet!!

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Pusseltråden
  • 🎄Jul 2024🎄