Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag har ju en sån töm - som jag faktiskt bara använt några ggr på snart 2 år. :cool:

När jag köpte den var det på tapeten med detta och då fick jag svaret att det var den gamla modellen och att felet var bortkonstruerat, men när jag tittar på bilderna och jämför med min töm blir jag ändå riktigt fundersam. :crazy:

Förslag:

Sadel-lopp

Tygel-lopp

Skumpa-lopp

Ont-i-armar-lopp

Busridnings-lopp

Vagnförbuds-lopp

Ingetförhultman-lopp :devil: (ardenner ej tillåtna ju)

Travare-utan-vagn-lopp

Två-aviga-och-en-rät-lopp

Låter jättebra tycker jag :D

AM

Mycket bra! :bow:
Eller varför inte kort och gott: Sittopp!

Det är bara att lyfta hatten för Global Noble, tränaren Anna Forsell, uppfödaren Hans Nelén och kusken Johnny Takter för segern i Svensk Uppfödningslöpning 2010. Extra kul, och viktigt, att en (relativt) ung, kvinnlig tränare med tydlig unghästprofil får stå som segrare i ett klassiskt lopp.

Popfinger gratulerar! :bow:

Ja,det värmde verkligen att se!

Annars har det ju här varit en sorgens dag. En amatör, verksam sen många decenier på Rättvikstravet, har omkommit vid en olycka på banan.

Jag gratulerar också Anna Forsell, fantastiskt roligt att Global Noble vann!

Väldigt otäckt med olyckan. :cry:

Det är bara att lyfta hatten för Global Noble, tränaren Anna Forsell, uppfödaren Hans Nelén och kusken Johnny Takter för segern i Svensk Uppfödningslöpning 2010. Extra kul, och viktigt, att en (relativt) ung, kvinnlig tränare med tydlig unghästprofil får stå som segrare i ett klassiskt lopp.

Popfinger gratulerar! :bow:

Kan bara hålla med i allt du skriver

Grattis Anna Forsell :bow::bow:

RoyfVIqD-
Jag kan inte se, men är det någon som vet om detta är en töm med insydd nylonförstärkning eller en sådan som man blev uppmanad att byta ut?

Det var i Norge man först förbjöd dessa tömmar (utan nylonförstärkning) efter några olyckor!

Vet en som använde sina tömmar (utan nylonförstärkning) för andra gången när de gick av!

Bilden är från Hans Karlssons blogg! Tyvärr gick det inte att se bilden här, titta i Hans Karlssons blogg!

Senast ändrad:

RoyfVIqD-
Jag kan inte se, men är det någon som vet om detta är en töm med insydd nylonförstärkning eller en sådan som man blev uppmanad att byta ut?

Det var i Norge man först förbjöd dessa tömmar (utan nylonförstärkning) efter några olyckor!

Vet en som använde sina tömmar (utan nylonförstärkning) för andra gången när de gick av!

Bilden är från Hans Karlssons blogg! Tyvärr gick det inte att se bilden här, titta i Hans Karlssons blogg!

Så var det ja - mina har nylonförstärkning! :idea:

Vad tror ni, gör Quarcio Du Chene succé som montéhäst?

RoyfVIqD-

Hoppar in... I januari 2009 skrevs denna nyhet på stallbredbyn.com
http://www.stallbredbyn.com/index.php?option=com_content&task=view&id=311&Itemid=29

Det verkar vara samma töm som på Hans Karlsson blogg.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈