Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

De som betäckte franska ston i Frankrike med Jag de Bellouet 2010 betalar nästa år 10.000 euro vid levande föl!

Detta för svenska ston 2010 enligt www.thell.se
Vid betäckning i Frankrike:
Anmälningsavgift 2.000 kr för hjälp med
bokning, uppstallning, transporter m m.
Bokningsavgift 250 + prime ecurie: 50 €.
Avgift: 3.500 € vid levande föl.
Samtliga priser är exkl moms.

Monté

Monté är ju som bekant franska, betyder "uppsutten". Sverige bör givetvis ha en egen, svensk benämning för detta. Har ni några förslag?

Sv: Monté

Monté är ju som bekant franska, betyder "uppsutten". Sverige bör givetvis ha en egen, svensk benämning för detta. Har ni några förslag?

Varför?

Det känns ju bara löjligt? Vi har ju inte "ett enda" annat låneord i travsporten? Även om de flesta är från engelskan... :idea::rofl:

Förslag:

Sadel-lopp

Tygel-lopp

Skumpa-lopp

Ont-i-armar-lopp

Busridnings-lopp

Vagnförbuds-lopp

Ingetförhultman-lopp :devil: (ardenner ej tillåtna ju)

Travare-utan-vagn-lopp

Två-aviga-och-en-rät-lopp

Låter jättebra tycker jag :D

AM

Två miljoner för Giatano. Visst är det minst en miljon i överpris?
Jag förstår inte riktigt hur köparna tänker. Dom hade väl kunnat handla en ännu bättre häst för pengarna,dessutom utan att göra väldigt många RIXägare ledsna/besvikna.

Tycker riktigt synd om Persson och gänget och tycker inte att iaf en av de två köparna verkade sympatisk överhuvudtaget, blä.

Visserligen så är det naturligvis helt fel att döma någon av ett par tvintervjuer. Men jag kan inte låta bli :o.
Och dom här bröderna fyller mig med avsmak.
Visst så följde de bara spelets regler och var dom som kom med det bästa budet.
Men jag får känslan av att de ropade in hästen just bara därför visa att dom kunde. Dom ville helt enkelt göra kretsen kring hästen besvikna och dessutom hamna i rampljuset.

Det känns lite som samma sorts killar som vaskar champange på krogen.
Dom må ha pengar,men inget förstånd. Jag har väldigt svårt att ha ens en gnutta respekt för den sortens människor. Men man får ju säga att deras tränarval känns mycket logiskt.
Tyvärr är allting av det här precis just det som travsporten inte behöver nu´.

Visserligen så är det naturligvis helt fel att döma någon av ett par tvintervjuer. Men jag kan inte låta bli :o.
Och dom här bröderna fyller mig med avsmak.
Visst så följde de bara spelets regler och var dom som kom med det bästa budet.
Men jag får känslan av att de ropade in hästen just bara därför visa att dom kunde. Dom ville helt enkelt göra kretsen kring hästen besvikna och dessutom hamna i rampljuset.

Det känns lite som samma sorts killar som vaskar champange på krogen.
Dom må ha pengar,men inget förstånd. Jag har väldigt svårt att ha ens en gnutta respekt för den sortens människor. Men man får ju säga att deras tränarval känns mycket logiskt.
Tyvärr är allting av det här precis just det som travsporten inte behöver nu´.

På ett sätt håller jag med dig men det är ju detta travet vill komma till..
De rika ska ha häst och de som inte är rika får stå vid sidan.
Jag tycker inte hästen är värd en mille och dårakt inte 2 men har du pengar och vill stå i rampljuset ett tag så varför inte.
Tycker synd om förra tränaren som gjort jobbet som nu någon annan kommer få dra nytta av, men det är något man får räkna med när man inte är en av de bästa i sverige (ala Stig H och company).

Vem skulle ha den i träning nu?

Apropå Rix-auktionen och Gitano:
Jag har svårt för att tycka synd om Stefan Persson. Media, och andra, får det att låta som om han lurats på Gitano. Han vet mycket väl spelreglerna för detta med Rixhäst och han borde istället glädjas åt den uppmärksamhet som han fått. Och vara stolt över att han förädlat denna talang till en häst i miljonklassen. Förhoppningsvis så har Gitanos ägare fått blodad tand, och låter Persson leta upp en annan häst åt dem.

Besviken över spårlottningen till nästa veckas guldfinal, Iceland fick spår 12, Maharajah spår 7. Det hade varit intressant att se Maharajah kajka utanpå Iceland, tror att det blivit en alltför svår nöt att knäcka...
Men loppet innehåller fler topphästar: Rakas, Yield Boko och Local Conch tex.

Jag tror Iceland slår Maharajah från alla positioner utom allt för långt harvades i tredjespår.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 30