Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Vi får inte glömma titta 17.05 i morgon , då sänds intervju med Jim ....

Vi har hastar som travat 1.54, 1.53, 1.53 och 1.58 (tvaaring) och anda ar jag sa jakla nojd idag efter att dyringen/dumpningen gick 2.02,1!
Galopperade i forsta svang, kom ner och lade sig i dodens. Kom ner pa insidan och spurtade hem snabbast av hela faltet!
Nar vi fick hem honom var vi nara att avliva efter rontgen platarna. Tack och lov att vi faktiskt forsokte med tanke pa att han nu gick tva sekunder snabbare an forra veckan! Prissumman racker knappt till bensinen och fodret for resten av manaden men vad katten.

Det är iaf skönt att Frick är på benen.
Min framfusiga fråga var till Nebraska, det lät så sorgligt, att tappa motivationen alltså.

Det är väl som det mesta annat i livet, det blir inte roligare än vad man gör det.

Vad kan jag göra åt att jag inte ens får ingen utgifterna om jag ska sälja en unghäst?

Tar man fram hästar för att sälja med förtjänst så måste man ha det marknaden vill ha. Så var det för 20 år sedan också.

Får du inte det så har du, så att säga, satsat på fel häst. När du beslutade dig för att betäcka, och valde hingst, trodde du då att du skulle få 80' för den när den är 1 1/2 år?

Nåt sånt.Sen så krånglade det att få stoet dräktig vilket medförde extra utgifter. Så fick jag ett sto med,och för dom är ju marknaden i stort sett död.

Att det kan bli ett sto måste man ha med i riskbedömningen. Håller inte kalkylen då och man inte kan tänka sig att få betalt i efterhand på provision (uppfödarpengarna) så ska man nog hålla sig till att föda upp för eget behov.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar