Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja helt sjukt är det och andra sidan tror jag inte att travsverige kan ta emot så mycket häst som 623 st under en helg.....folk blir kräsna och det är stortränarna/ägarna som har råd att bjuda på det dom vill ha och "mellanköparen" har inte råd att betala + 50 000 , så tror jag att det är.

Ligger mellan koparnas smartgrans verkligen pa 50 000?
I sadana fall kanske det ar battre att ga over till kanin uppfodning...
Den summan spenderar man ju anda under de forsta manaderna i traning. Har anses en hast under 10 000 vara billig (ca 70 000 svenska). En medel hast skulle nog jag lagga runt 15 - 20. Stor agarna / tranarna hojer mer an garna handen pa sex siffriga belopp och japp, vi snackar fortfarande dollar.
Betank ocksa att vi forfarande bara haft de sma sketna "andra klassens" auktioner har annu. Vantar fortfaranade pa bade Lexington och Harrisburg dar de seriosa koparna dyker upp.

Vi har varit pa tva auktioner. Den forsta hade en hel rad mediokert stammade men riktigt snygga hastar. Kunde plockat upp flertalet vi varit stolta att ha i vart stall om vi velat.
Andra hade ngt battre stammar men inget extraordinart. Daremot var hastarna dar krokigare i allmanhet. De som hade ngt litet fel man kunnat bortse fran gick laskigt dyrt istallet.

Vi forsoker halla antalet hastar nere over vintern och star redan men 8 starthastar i stallet. For att det ska bli kopm av maste det vara ngt valdigt speciellt! Auktionerna gar at till att hitta denna diamond in the rough samt networking. Hittils iar har jag nog tittat pa ett par, tre hundra aringar pa nara hall. Ar mkt tacksam att jag slipper folja med till USA ocksa. Har fatt nog alleredan.

de flesta jag känner har inte 50 att lägga ut på en häst..alla hästar står ju inte hos dom köpstarka tränarna/ägarna.

-kl-

Hemma från auktionen precis, trött men nöjd!
Fick 35.000 för min "lilla" stjärna, och han fick ett mkt bra hem :) Bara det är värt mycket för mig/oss. Och att vi kan hälsa på honom.:laugh:

-kl-

Hemma från auktionen precis, trött men nöjd!
Fick 35.000 för min "lilla" stjärna, och han fick ett mkt bra hem :) Bara det är värt mycket för mig/oss. Och att vi kan hälsa på honom.:laugh:

Grattis!! :D

*KL*

Jävlar vad bra luddes häst var idag!!

Nu har han den bästa 2åringen som blivit den bästa 3 åringen kan han bli den bästa 4 åringen med?

Det tror jag, vad tror ni??

Raja var chanslös mot sina amerikanska kullkamrater, men överlägsen de svenska. Men han gör det väldigt, väldigt bra. Och Ludde imponerar. Han sitter vid ratten och resten av travsverige sitter i baksätet och undrar vart de är på väg...

Jag har svårt att tro med den aktionen att han kommer bli något på 1609 meter snarare 2100+ kanske TOM paris näst nästa år :D

Raja var chanslös mot sina amerikanska kullkamrater, men överlägsen de svenska. Men han gör det väldigt, väldigt bra.

Förra året ja, som tvååring, vilken av de amerikanska treåringarna hade slagit honom över 2640 metar i går?

Jag är faktiskt inte helt säker på att han är överlägsen Tamla Celeber...

Förra året ja, som tvååring, vilken av de amerikanska treåringarna hade slagit honom över 2640 metar i går?

Få, om ens någon. De är ju inte förberedda för att trava sådana sträckor då loppen avgörs över kort distans.

Jag tror hon varit chanslös på vinsten men 2-3a hade hon nog varit men det är mycket lättare att vara så överlägsen jämngamla ston mot att göra samma sak mot hingstarna.

Tycker Wahlman hade ett bra argument att inte gå mot hingstarna "det är för mycket pengar att spela bort".:bow:

*kl*

Vi kanske trots allt slipper tvååringsföljetongen i år.
Hästen har gått i proffsträning. :idea:

Jag tackar hästen Bukefalos som lade grunden till att mitt platsspel i går tillsammans med mina arbetskamrater bekostade restaurangbesöket.

Som utövare av sporten med total noll koll på spelet valde jag alltså att spela efter känsla.

1: Bukefalos
2: Nr 5 - utan att ens ha koll på vad den hette. :o
3: Hovis-tränad häst... :D

Och sen brände jag 40 spänn i ett lopp innan jag lade av.

Så mina 20 kr gav mig 200 spänn plus :banana:

Storspelaren Spöket... :D

Jag tackar hästen Bukefalos som lade grunden till att mitt platsspel i går tillsammans med mina arbetskamrater bekostade restaurangbesöket.

Som utövare av sporten med total noll koll på spelet valde jag alltså att spela efter känsla.

1: Bukefalos
2: Nr 5 - utan att ens ha koll på vad den hette. :o
3: Hovis-tränad häst... :D

Och sen brände jag 40 spänn i ett lopp innan jag lade av.

Så mina 20 kr gav mig 200 spänn plus :banana:

Storspelaren Spöket... :D

:bow: Duktigt! ;)

Såg att "Prillans" matte hade tränarvinst igår :)

:bow: Duktigt! ;)

Såg att "Prillans" matte hade tränarvinst igår :)

Ja, jag såg inte att han startade så jag spelade Bukefalos i stället... :D

Han står tydligen hos kusken nu (jobbar hon där?) och hon själv var på semester så han hade passat på att rycka alla skor och alla skydd... :eek:

Ja, jag såg inte att han startade så jag spelade Bukefalos i stället... :D

Han står tydligen hos kusken nu (jobbar hon där?) och hon själv var på semester så han hade passat på att rycka alla skor och alla skydd... :eek:

Aha, smart drag ;) Vet faktiskt inte, har ingen kontakt i dagsläget, men inte omöjligt :) Såg nyss att "lilla gumman" kvalat igen , kul!

Vi har en röd sak i "grannbyn" som är döpt till Bukefal ;)

*KL*

hörde att hästskötarna från ett vist datum ska ha 22.000 i lön, så snart är det nogmånga sådana som blir arbetslösa, är nog inte många av de mindre proffstränarna som kan ha flertal personal då.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel